مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی هنجارهای رفتار اجتماعی در دانش آموزان پایه اول و سوم راهنمایی بر حسب جنس

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 130

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر شناسایی مجموعه ای از رفتارهای اجتماعی بر حسب پایه تحصیلی، جنس و تدارک مداخلاتی برای افزایش پاسخ های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلالات عاطفی- رفتاری فاقد مهارت های اجتماعی است. به همین منظور 120 نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان رفسنجان که در سال تحصیلی 76-75 مشغول به تحصیل بودند، به طور تصادفی انتخاب شدند. گروه نمونه شامل 60 دختر و60 پسر در دو پایه اول و سوم راهنمایی بودند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه دو نفره «همتاسازی الگوها» انجام گرفت که از زمره ابتکارهای بم و لرد (1979) است. داده ها براساس تحلیل چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان می دهد که تفاوت بین هنجارهای رفتار اجتماعی از نظر دختران و پسران از لحاظ آماری معنا داراست. به طوری که دختران رفتارهایی را انتخاب کرده اند که بیشتر موجب تایید از طرف دیگران می شود. در حالی که پسران رفتارهایی را بر گزیده اند که نشان دهنده تمایل به دوستی با کسانی است که آنها را بیشتر از نظر فکری همراهی می کنند. همچنین پایه تحصیلی عامل مهمی در تفاوت بین هنجارهای رفتار اجتماعی دختران و پسران بوده است. درضمن محدودیت ها و پیشنهادها در پایان مقاله ارائه شده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری زاده، علی ، و شکوهی یکتا، محسن. (1379). شناسایی هنجارهای رفتار اجتماعی در دانش آموزان پایه اول و سوم راهنمایی بر حسب جنس. پژوهشهای روان شناختی، 6(2-1(پیاپی 11))، 114-130. SID. https://sid.ir/paper/66298/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری زاده علی ، شکوهی یکتا محسن. شناسایی هنجارهای رفتار اجتماعی در دانش آموزان پایه اول و سوم راهنمایی بر حسب جنس. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1379؛6(2-1(پیاپی 11)):114-130. Available from: https://sid.ir/paper/66298/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبری زاده، و محسن شکوهی یکتا، “شناسایی هنجارهای رفتار اجتماعی در دانش آموزان پایه اول و سوم راهنمایی بر حسب جنس،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 6، no. 2-1(پیاپی 11)، pp. 114–130، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button