Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL STUDIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1885
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1885

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ابوالقاسمی عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    9-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1892
  • دانلود: 

    1213
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی روایی و اعتبار مقیاس بهره همدلی بود. نمونه این پژوهش 720 دانش آموز بود که به روش نمونه گیری تصادفی از دبیرستان های شهر اردبیل در سال تحصیلی 86-85 انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس بهره همدلی، مقیاس هوش هیجانی و مقیاس اضطراب، افسردگی و استرس استفاده شد. نتایج تحلیل عوامل بر مقیاس اصلی نشان داد که مقیاس بهره همدلی سه عامل را می سنجد: همدلی شناختی (9 آیتم)، مهارتهای اجتماعی (8 آیتم) و واکنش پذیری هیجانی (9 آیتم). نتایج نشان داد که ضریب اعتبار همسانی درونی مقیاس بهره همدلی 0.88 بود. ضریب اعتبار بازآزمایی مقیاس بهره همدلی بعد از چهار هفته 0.80 بود. ضریب روایی مقیاس بهره همدلی که بر اساس ضریب همبستگی مقیاس بهره همدلی با دو مقیاس هوش هیجانی و مقیاس اضطراب، افسردگی و استرس به دست آمد، به ترتیب 0.27 و 0.32- بود. در مجموع پژوهش حاضر شواهدی را برای اعتبار و روایی مناسب مقیاس بهره همدلی ارایه می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1892

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1213 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    29-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    857
  • دانلود: 

    649
چکیده: 

در این پژوهش نیازهای تحصیلی - شغلی دانش آموزان نابینای ایرانی و کانادایی بررسی و با یکدیگر مقایسه شد. در این پژوهش، 60 دانش آموز نابینا و نیمه بینای دختر و پسر مجتمع های آموزشی نرجس، شهید محبی، و مجتمع آموزشی عبدالعظیم و 12 دانش آموز نابینا و نیمه بینای کانادایی شرکت داشتند. روش پژوهش زمینه یابی بود و اطلاعات مورد نیاز از طریق یک پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از روش آماری خی دو تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد که دانش آموزان نابینای ایرانی در مقایسه با دانش آموزان نابینای کانادایی برای انتخاب رشته و شغل مناسب، اطلاعات تحصیلی - شغلی کافی ندارند و از احراز انتخاب های تحصیلی - شغلی خود مطمئن نیستند. همچنین، ارزشیابی دانش آموزان نابینای ایرانی و کانادایی درباره نقش و میزان اثربخشی خدمات راهنمایی و مشاوره مدرسه خود در حل مسایل تحصیلی - شغلی، سازشی و خانوادگی آن ها با یکدیگر متفاوت هستند. به این معنا که دانش آموزان نابینای ایرانی از خدمات راهنمایی و مشاوره ارایه شده در مدرسه خود رضایت ندارند و معتقد هستند که مدرسه آن ها را برای یک انتخاب تحصیلی - شغلی نسبتا مطمئن آماده نکرده است. به این دلیل، پیشنهاد می شود با توجه به یافته های این پژوهش یک واحد آموزشی برنامه ریزی تحصیلی - شغلی خاص دانش آموزان نابینا تدوین شود و پس از اجرا سودمندی آن ارزشیابی شود و نیز دوره های آموزشی ویژه برای مشاوران مدارس نابینایان در زمینه آشنایی با رشته های تحصیلی و مشاغلی برگزار شود، که آسیب های بینایی در آن ها بی تاثیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 649 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    47-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1907
  • دانلود: 

    909
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر واسطه ای متغیرهای انگیزشی (سودمندی ادراک شده، اهداف پیشرفت) و شناختی (راهبردهای خود نظم بخش) در رابطه بین ادراک از ساختار کلاس (وظایف انگیزشی، حمایت خود مختارانه و ارزشیابی تبحری) و پیشرفت ریاضی بوده است.400 دانش آموز پایه سوم رشته ریاضی - فیزیک (200 دختر و 200 پسر) دبیرستان های دولتی شهر اصفهان به شیوه تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه هفت خرده مقیاس در برگیرنده (راهبردهای خود نظم بخش میلر و همکاران، 1996، ادراک از ساختار کلاس بلک برن، 1998، اهداف پیشرفت میدلتن و میگلی 1997 و سودمندی ادراک شده میلر و همکاران، 1996) پاسخ دادند. برای ارزیابی پیشرفت ریاضی از نمره نهایی درس ریاضی (حسابان) استفاده شد. روش تحلیل مسیر حاکی از برازش خوب مدل بود و نشان داد که:متغیر مستقل وظایف انگیزشی با تاثیر بر متغیرهای میانجی اهداف تبحری، سودمندی ادراک شده و راهبردهای خود نظم بخش، بر پیشرفت ریاضی اثر غیر مستقیم معناداری دارد. متغیر حمایت خود مختارانه با واسطه اهداف تبحری و سود مندی ادراک شده ریاضی بر راهبردهای خود نظم بخش و پیشرفت ریاضی تاثیر غیر مستقیم دارد. ارزشیابی تبحری نیز بر اهداف تبحری، اهداف عملکردی و راهبردهای خود نظم بخش اثر مستقیم معنادار داشت و به واسطه اهداف تبحری و راهبردهای خود نظم بخش بر پیشرفت ریاضی اثر غیر مستقیم معنادار دارد.نقش واسطه ای راهبردهای خود نظم بخش بین متغیرهای اهداف تبحری، سود مندی ادراک شده و پیشرفت ریاضی تایید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1907

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 909 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    67-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2651
  • دانلود: 

    1615
چکیده: 

هدف این مطالعه بررسی نقش ارزیابی شناختی کودک از تعارض میان والدین و مقابله هیجان مدار کودک با تعارضات خانواده در سلامت جسمی و روانی-اجتماعی کودک است.برای این منظور یک نمونه 413 نفری از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران (220 دختر و 193 پسر) به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. کودکان به پرسشنامه ادراک کودکان از تعارض والدین و مقیاس ایمنی هیجانی در سیستم خانواده و مادران به پرسشنامه سلامت کودک- فرم 28 سوالی والدین پاسخ دادند. این تحقیق یک پژوهش همبستگی بوده و از معادله رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شده است.یافته ها نشان دهنده رابطه معنادار ارزیابی شناختی کودک از تعارضات والدین با مقابله هیجان مدار کودک (به دو صورت مشغله ذهنی و کناره گیری) و همچنین رابطه معنادار این دو متغیر با سلامت جسمی و روانی-اجتماعی کودک است. همچنین نقش واسطه ای مقابله هیجان مدار کودک در رابطه ارزیابی شناختی منفی کودک از تعارضات والدین با هر دو سلامت جسمی و سلامت روانی-اجتماعی کودک تایید شد.نتایج این پژوهش در راستای توسعه نظریه شناختی استرس لازاروس (1991) مبنی بر پردازش شناختی استرس طی دو وهله اولیه و ثانویه در کودکان بحث پذیر و تفسیر شدنی است، با توجه به اینکه این تئوری به عنوان نظریه ای در بزرگسالی مطرح شده و در زمینه استرس کودکان کمتر مورد توجه و بررسی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بشارت محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    85-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1818
  • دانلود: 

    976
چکیده: 

سازه سخت کوشی چه تاثیری بر کاهش یا افزایش مشکلات بین شخصی دارد؟ هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سخت کوشی و مولفه های سه گانه آن یعنی تعهد، کنترل و مبارزه طلبی با مشکلات بین شخصی و جنبه های شش گانه آن شامل قاطعیت، مردم آمیزی، اطاعت پذیری، صمیمیت، مسولیت پذیری و مهارگری بود. 273 دانشجوی دانشگاه تهران (97 پسر، 176 دختر) با تکمیل مقیاس سخت کوشی و مقیاس مشکلات بین شخصی در این پژوهش شرکت کردند. برای تحلیل داده های پژوهش از شاخص ها و روشهای آماری شامل فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، آزمون تحلیل واریانس چند متغیره، ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سخت کوشی و مولفه های آن با مشکلات بین شخصی به طور کلی و در زمینه های قاطعیت، مردم آمیزی، صمیمیت و مسولیت پذیری همبستگی منفی دارند. تحلیل آماری نتایج نشان دادکه از مولفه های سه گانه سخت کوشی، دو مولفه کنترل و مبارزه طلبی می توانند تغییرات مرتبط با مشکلات بین شخصی کلی را پیش بینی کنند و تغییرات مرتبط با مشکلات بین شخصی در زمینه های قاطعیت، مردم آمیزی، صمیمیت و مسولیت پذیری تنها از طریق مولفه مبارزه طلبی قابل پیش بینی بود. سخت کوشی از طریق مثبت سازی ارزیابی ها، تقویت احساس کنترل و مدیریت بر شرایط، افزایش اعتماد به نفس، سدسازی در مقابل استرس و مثبت سازی روابط بین شخصی (متغیرهای ارتباطی) با مشکلات بین شخصی در ارتباط قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1818

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 976 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

یوسفی فریده | صفری هاجر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    107-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    3897
  • دانلود: 

    1914
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر هوش عاطفی بر کیفیت زندگی و ابعاد آن در گروهی از دانشجویان دانشگاه شیراز بود. برای این منظور، 403 دانشجو، با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از فرم های کوتاه پرسشنامه هوش عاطفی (پترایدز و فارنهام، 2001) و مقیاس کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (1998) استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون چند گانه نشان داد که هوش عاطفی پیش بین خوبی برای کیفیت زندگی و خرده مقیاسهای آن یعنی سلامت جسمی، سلامت روانی، روابط اجتماعی وکیفیت محیط زندگی در دانشجویان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3897

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1914 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    139-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3216
  • دانلود: 

    1726
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی رابطه عدالت سازمانی با تعهد سازمانی کارکنان شهرداری های مرکزی و مناطق شهر اصفهان طراحی شد. در این پژوهش تعداد 223 نفر از کارکنان شهرداری های مرکزی و مناطق شهر اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای سنجش عدالت سازمانی از پرسشنامه عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن، 1993) و جهت سنجش تعهد سازمانی از پرسشنامه تعهد سازمانی (می یر، آلن و اسمیت، 1993) و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی ساده و چندگانه (تحلیل رگرسیون) استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که عدالت سازمانی و سه مولفه آن همبستگی مثبت و معنی داری با هر یک از حیطه های تعهد سازمانی یعنی تعهد سازمانی عاطفی، تعهد سازمانی هنجاری و تعهد سازمانی مستمر داشتند. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز حاکی از آن بود که سه نوع عدالت سازمانی یعنی عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت تعاملی با تعهد سازمانی همبستگی چندگانه معنی داری داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3216

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1726 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button