Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL STUDIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2526
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

PSYCHOLOGICAL STUDIES

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2219
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2219

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2544
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه شیوه های مقابله با استرس در نوجوانان عادی و بزهکار شهر تهران صورت گرفته است.روش: ابزار تحقیق پرسش نامه مقابله با موقعیت های استرس زا اندلر و پارکر (CISS) بود که در مورد نمونه تحقیق: 175 نوجوان (دختر و پسر 15-18 ساله)، 52 نفر حاضر در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران و 123 دانش آموز مقطع دبیرستان های تهران اجرا گردیده است. داده های حاصله از طریق آزمون تحلیل واریانس (ANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج: نتایج پژوهش حاضر حاکی از تفاوت معنادار میان شیوه های مقابله با استرس در نوجوانان عادی و بزهکار بوده است. همچنین در این پژوهش رابطه میان شیوه های مقابله با استرس و جنس در نوجوانان دختر و پسر عادی و بزهکار، معنادار بوده است. در این تحقیق تفاوت معنی دار بین شیوه های مقابله با استرس در نوجوانان عادی و بزهکار، بیانگر تاثیر مهم روش های مقابله با استرس به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از بزهکاری نوجوانان و کمک به آنها در سازگاری با تغییرات و عوامل فشار زا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    4252
  • دانلود: 

    2013
چکیده: 

به منظور بررسی رابطه هوش هیجانی و منبع کنترل با سلامت روان شناختی، پرسش نامه هوش هیجانی بار - آن (1997) (IEQ-)، پرسش نامه منبع کنترل راتر (I-E) (1996) و پرسش نامه سلامت روان شناختی ردیف، (1989)، توسط 314 دانشجوی دختر و پسر با روش تحقیق همبستگی و نمونه گیری خوشه ای انجام و تبیین رابطه بین متغیرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق نشان می دهد که ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی و منبع کنترل، بین هوش هیجانی کلی و مولفه های آن با سلامت روان شناختی، با استفاده از ماتریس ضریب همبستگی، در سطح p<0.01 معنی دار است. یعنی افراد با سطح هوش هیجانی بالا و منبع کنترل درونی از سلامت روان شناختی بهتری برخوردارند. نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد که 58.9 درصد از کل واریانس سلامت روان شناختی توسط هوش هیجانی فرد پیش بینی می شود. همچنین 67.5 درصد از مولفه های درون فردی و خلق عمومی هوش هیجانی با منبع کنترل، سلامت روان شناختی را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4252

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2013 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1890
  • دانلود: 

    1417
چکیده: 

بررسی حساب (جنبه تفکر کمی) و مشکلات دانش آموزان در این درس از جنبه های مورد بحث در آموزش استثنایی و روان شناسی تربیتی می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی مشکلات دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی در محاسبات ریاضی قرار گرفت شامل جمع پایه، جمع همراه با انتقال دهگان، جمع همراه با انتقال صدگان، جمع سه عدد و جمع همراه با درک مفهوم صفر بود که عملکرد دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی در دو گروه دختران و پسران مورد مقایسه قرار گرفت. نمونه مورد مطالعه، مشتمل بر 448 (200 پسر و 248 دختر) دانش آموز کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز بود. اطلاعات از طریق یک آزمون معلم ساخته که 167 سوال داشت، در سه مرحله اجرا شد و جمع آوری گردید. ضریب تنصیف آزمون 0.81 و آلفای کرونباخ 0.86 محاسبه شد و روایی محتوایی و همگرایی آزمون نیز احراز گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل واریانس چند متغیری، تی وابسته و اندازه گیری مکرر تک ضربه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج، نشان داد که دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی بیشترین مشکل را در انجام عمل جمع همراه با انتقال صدگان، و کمترین مشکل را در جمع های همراه با درک مفهوم صفر داشتند. همچنین در همه انواع جمع میزان اشتباهات پسران بیشتر از دختران بود. دانش آموزان در انجام جمع به شیوه افقی، نسبت به شیوه عمودی، اشتباهات بیشتری داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1890

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1417 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    7261
  • دانلود: 

    5308
چکیده: 

در این پژوهش، رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه نوع رابطه سبک دلبستگی ایمن، سبک دلبستگی اجتنابی و سبک دلبستگی مضطرب / دوسوگرا با عزت نفس اجتماعی بود. 84 دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد (52 نفر پسر و 32 نفر دختر) در این پژوهش شرکت کردند. از آزمودنی ها خواسته شد، پرسش نامه دلبستگی بزرگسال (AAQ)، مقیاس دلبستگی بزرگسال (RAAS) و پرسش نامه عزت نفس اجتماعی را تکمیل کنند. برای تحلیل داده های پژوهش، از شاخص ها و روش های آماری، شامل میانگین، انحراف معیار، ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سبک دلبستگی ایمن، سبک دلبستگی اجتنابی، سبک دلبستگی مضطرب / دوسوگرا می توانند واریانس متغیر عزت نفس اجتماعی را به صورت معنادار تبیین کنند (P<0.01, P<0.05)، یعنی افزایش سبک دلبستگی ایمن باعث افزایش عزت نفس اجتماعی می شود و افزایش سبک دلبستگی اجتنابی و سبک دلبستگی مضطرب/ دوسوگرا باعث کاهش عزت نفس اجتماعی می شود. سبک های دلبستگی از طریق تاثیر بر کیفیت روابط اجتماعی در دو جهت مثبت یا منفی، با عزت نفس اجتماعی رابطه دارد و باعث افزایش یا کاهش عزت نفس اجتماعی می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 5308 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

قرایی پور منوچهر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2258
  • دانلود: 

    1430
چکیده: 

هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی کارکردهای نوروسایکولوژیک در حالت های مختلف اختلال دوقطبی و پاسخ به این سوال که آیا بیماران دوقطبی وابسته به حالت بالینی شان الگوی متفاوتی از عملکرد نوروسایکولوژیک نشان می دهند یا خیر، بود. 15 بیمار دوقطبی افسرده، 15 بیمار دو قطبی منیک، و 15 بیمار دوقطبی یوتایمیک از لحاظ نوروسایکولوژیکی (کارکرد اجرایی، توجه، حافظه کلامی، حافظه دیداری) مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه مقایسه شامل 15 آزمودنی های بهنجار بدون داشتن سابقه اختلالات روان پزشکی با نورولوژیکی بود. برای تحلیل داده ها از روش های آماری ANOVA و همبستگی پیرسون استفاده شد. هیچ تفاوت معناداری در عملکرد نوروسایکولوژیک در بین گروه های دوقطبی مشاهده نشد. گروه های دوقطبی افسرده، منیک، و یوتایمیک در کارکرد اجرایی و حافظه کلامی در مقایسه با گروه بهنجار، عملکرد ضعیف تری از خود نشان دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2258

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1430 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    8798
  • دانلود: 

    2577
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی شاخص های روان سنجی پرسش نامه ای نگرانی درباره تصویر بدنی و آزمون مدلی در زمینه ارتباط شاخص توده بدنی، نارضایتی از تصویر بدنی و عزت نفس بود. بدین منظور، 209 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستان های شیراز، به شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به پرسش نامه های نگرانی درباره تصویر بدنی و حرمت خود روزنبرگ پاسخ دادند. اعتبار پرسش نامه نگرانی، درباره تصویر بدنی به دو شیوه دو نیمه سازی و همسانی درونی بررسی گردید که به ترتیب ضرایب اعتبار 0.66 و 0.84 حاصل شد. برای مطالعه روایی پرسش نامه مزبور از روش روایی سازه (تحلیل عوامل و همبستگی خرده آزمون های این پرسش نامه) استفاده شد. نتیجه تحلیل عوامل، با استفاده از روش چرخشی ابلیک و بر اساس آزمون اسکری، بیانگر وجود دو عامل نارضایتی از بدن و تداخل درباره عملکرد اجتماعی در این پرسش نامه بود که در مجموع 39.88 درصد از واریانس کل آزمون را تبیین می نمودند. ضرایب همبستگی این عوامل با کل آزمون به ترتیب 0.87 و 0.82 بود و ضریب همبستگی این دو عامل با هم نیز 0.45 به دست آمد. در بخش آزمون مدل نیز، هریک از مسیرهای موجود در مدل به شیوه تحلیل مورد مسیر مورد بررسی قرار گرفتند که تنها مسیر نارضایتی از تصویر بدنی به عزت نفس معنادار بوده، در مدل باقی ماند و بقیه مسیرها از مدل حذف شدند. در مجموع، نتایج پژوهش، اعتبار و روایی مطلوب فرم فارسی پرسش نامه، نگرانی درباره تصویر بدنی را تایید می کند و بیانگر این است که به آسانی می توان از این ابزار در موقعیت های بالینی و پژوهشی برای بررسی نگرشی فرد نسبت به ظاهر خود استفاده کرد. اما با توجه به یافته ها، مدل ارایه شده در این پژوهش مورد تایید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8798

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2577 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    101-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1176
  • دانلود: 

    861
چکیده: 

بسیاری از مشاغل دارای موقعیت های استرس زا هستند. هنگامی که استرس شغلی شدید باشد و برای مقابله با آن اقدامی صورت نگیرد، فرسودگی شغلی به وجود می آید. در پژوهش حاضر، سودمندی روش فوردایس تحت عنوان اثربخشی مشاوره گروهی با الگویی شناختی - رفتاری شادمانی فوردایس بر کاهش فرسودگی شغلی مددکاران اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.ابزار پژوهش پرسش نامه فرسودگی شغلی مسلش بود. برای گردآوری اطلاعات پژوهش، 24 نفر که در آزمون فرسودگی شغلی پایین ترین نمره را به دست آورده بودند، به صورت تصادفی در دو گروه گمارده شدند. سپس برگزیدگان تصادفی گروه آزمایش در 8 جلسه مشاوره ای شرکت نمودند. پس از انجام جلسات، دو پی گیری با فاصله یک هفته و یک ماه، سودمندی برنامه مشاوره ای گروهی شناختی - رفتاری شادمانی فوردایس را در کاهش فرسودگی شغلی نشان داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1176

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 861 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button