Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    996
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 996

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1495
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2988
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2988

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1016
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر دیدگاه فرانکل بر افزایش سلامت عمومی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) صورت گرفته است. در این پژوهش جامعه آماری بیماران مبتلا به MS مراجعه کننده به انجمن MS تهران هستند. تعداد اعضای نمونه 20 نفر هستند که به صورت نمونه گیری در دسترس و بر اساس نمرات آنها در پرسشنامه) GHQ نمره 23 و بالاتر) انتخاب شده اند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (در هر گروه 10 نفر) قرار گرفته اند. ابزار سنجش پرسشنامه GHQ است که دارای روایی و پایایی مناسبی است. روش تحقیق به صورت نیمه تجربی است و برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است. این پژوهش دارای 5 فرضیه در زمینه تاثیر معنادرمانی به شیوه گروهی در کاهش افسردگی، اضطراب، علایم جسمانی و افزایش سلامت عمومی و کارکرد اجتماعی است که در تمامی آنها فرض صفر رد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    25-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1607
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور مقایسه اثربخشی مداخلات درمانی مبتنی بر رویکرد ارتباطی ستیر و تجربی ویته کر در کاهش احتمال وقوع طلاق در زوج های متعارض در آستانه طلاق صورت گرفته است. در این پژوهش از بین زوج های متعارض در آستانه طلاق مراجعه کننده به دفاتر شورای حل اختلاف شهر کرج، 24 زوج به عنوان نمونه با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و با استفاده از روش جایگزینی تصادفی به طور مساوی در گروه های آزمایشی یک و دو و گروه کنترل قرار داده شدند. بعد از تعیین نمرات پیش آزمون به وسیله پرسشنامه بی ثباتی ازدواج، مداخلات درمانی مبتنی بر رویکرد ارتباطی ستیر طی 8 جلسه زوج درمانی به شیوه مشاوره فردی برای گروه آزمایشی یک و مداخلات درمانی مبتنی بر رویکرد تجربی ویته کر هم طی 8 جلسه زوج درمانی به شیوه مشاوره فردی برای گروه آزمایشی دو اجرا شد و برای گروه کنترل هیچ برنامه ای اجرا نشد. بعد از اتمام جلسات درمانی مجددا پرسشنامه بی ثباتی ازدواج بر روی تمام آزمودنی ها اجرا شد. بعد از تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، مشخص شد که هر دو رویکرد به طور معناداری احتمال وقوع را کاهش داده اند ولی در هنگام مقایسه اثربخشی دو رویکرد معلوم شد که مداخلات درمانی رویکرد ستیر نسبت به مداخلات درمانی رویکرد ویته کر در کاهش احتمال وقوع طلاق موفق تر و موثرتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1607

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    49-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3057
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

اصول اخلاقی از دغدغه های بسیار مهم مشاوره و روان درمانی است. بر این اساس، این تحقیق با هدف بررسی میزان آشنایی با ضوابط اخلاقی در بین مشاوران و روانشناسان انجام گرفته است. در این پژوهش تعداد 150 نفر از شاغلین مشاوره و روان درمانی مراکز خصوصی و دولتی شهر تهران به روش تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه 37 سوالی بود. این پرسشنامه با استفاده از اصول و معیارهای اخلاقی مطرح شده در مشاوره و روان درمانی تهیه شد. نتایج نشان داد که از 37 نمره کل آزمون، میانگین نمره آزمودنی ها 25.07 با انحراف معیار 3.28 بود. بنابراین میزان شناخت افراد مورد بررسی در زمینه ضوابط اخلاقی دارای کشیدگی منفی بوده و لذا می توان گفت که بیشتر افراد مورد بررسی از شناخت خوبی نسبت به ضوابط اخلاق حرفه ای برخوردار بودند. همچنین ملاحظه شد که نوع جنسیت، وضعیت تاهل و سطح تحصیلات مشاور و روانشناس با میزان شناخت ضوابط اخلاق حرفه ای در ابعاد تماس بدنی، مسایل بین فرهنگی و سودمندی جلسات تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3057

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    69-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1006
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی تاثیر مشاوره فردی به شیوه عقلانی - عاطفی، بر کاهش باورهای غیرمنطقی زوج های متعارض شهرستان فروس، با حجم نمونه بیست زوج صورت گرفت. روش نمونه گیری به صورت داوطلبانه انجام شد. آزمودنی ها از میان زوج هایی که به مراکز قضایی مراجعه کرده بودند، بر اساس مصاحبه تشخیصی و تمایل به شرکت در پژوهش، انتخاب شدند و در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری موردنظر، پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز می باشد. این پرسشنامه دارای ده خرده مقیاس است که در پژوهش حاضر نمره کلی و چهار خرده مقیاس انتظار بیش از حد از خود، واکنش به درماندگی، توجه مضطربانه و اجتناب از مشکل مورد تحلیل قرار گرفتند. ابتدا آزمودنی ها در معرض پیش آزمون قرار گرفتند. سپس، عمل آزمایشی موردنظر روی گروه آزمایش اعمال شد. در این مدت برای گروه کنترل هیچ گونه عمل آزمایشی اعمال نشد. در پایان هر دو گروه به وسیله پس آزمون مورد اندازه گیری قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کواریانس) استفاده شده است. پژوهش حاضر دارای یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه می باشد. پس از اجرای پژوهش و تجزیه و تحلیل، داده های آماری بیانگر آن است که فرضیه های پژوهش با %95 اطمینان مورد تایید قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1006

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    85-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1235
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر شرکت در جلسات کلوپ شغلی بر افزایش رفتار کاریابی بیکاران شهر اصفهان و نهایتا ارایه مدلی جهت ایجاد کلوپ شغلی بود. جامعه آماری بیکاران شهر اصفهان بودند. حجم نمونه 261 نفر بیکار بود که به طور داوطلب در جلسات کلوپ شغلی شرکت کردند. نمونه متشکل از شش گروه در قالب گروه های جداگانه مذکر و مونث با تحصیلات مختلف که با اعلامیه ها و اطلاع رسانی به فرهنگ سراهای شهرداری اصفهان مراجعه نموده بودند. در همه گروه ها افراد به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و پژوهش طی شش مرحله صورت گرفت. هر دو گروه با آزمون های باورهای کاریابی، خودکارآمدی کاریابی، و فعالیت کاریابی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون ارزیابی شدند. گروه آزمایش در جلسات کلوپ شغلی شرکت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار باقی ماند. داده ها با آزمون تحلیل کواریانس تحلیل شد و مشخص شد که شرکت در کلوپ شغلی بر رفتار کاریابی شامل نگرش، خودکارآمدی و فعالیت کاریابی موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    107-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر ابعاد اسنادهای علی و مسوولیت پذیری - سرزنش را به عنوان پیش بین موفقیت و شکست رابطه زناشویی زنان متقاضی طلاق و عادی بررسی کرده است. تهیه مدلی برای پیش بینی موقعیت زناشویی (موفقیت در برابر شکست) از روی ابعاد اسناد ارتباطی هدف دیگر پژوهش حاضر می باشد. پژوهش حاضر یک پژوهش همبستگی از نوع پیش بینی است و با هدف پیش بینی عضویت گروهی (زنان طلاق و عادی) و دستیابی به معادله ممیز طراحی شده است. نمونه مورد مطالعه شامل 204 نفر زن (102 نفر زن متقاضی طلاق و 102 نفر زن عادی) ساکن شهر آبادان می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس اسناد ارتباطی زنان در ازدواج (RAM) می باشد. برای تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و روش تحلیل ممیز استفاده شد. نتایج به دست آمده، فرضیه پژوهش مبنی بر پیش بینی موفقیت و شکست رابطه زناشویی بر اساس اسنادهای ارتباطی را تایید کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    125-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1514
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش رابطه ساده و چندگانه اضطراب امتحان و مولفه های آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع راهنمایی بهبهان در سال تحصیلی 87-1386 و نمونه آن را 180 نفر از این دانش آموزان که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ایی انتخاب شده تشکیل می دهند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارتست از پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر و معدل نیمسال اول دانش آموزان به عنوان عملکرد تحصیلی آنان در نظر گرفته شد. طرح پژوهش از نوع همبستگی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار و حداقل و حداکثر نمره از روش های آمار استنباطی همانند ضریب همبستگی ساده و رگرسیون استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل ضریب همبستگی ساده نشان داد که اضطراب امتحان و مولفه های آن با عملکرد تحصیلی رابطه منفی معنادار دارد. به علاوه، مولفه های اضطراب امتحان (نگرانی و هیجان پذیری) با عملکرد تحصیلی دانش آموزان همبستگی چندگانه معنادار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1514

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button