Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

احمدی سیداحمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    9-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4714
  • دانلود: 

    1998
کلیدواژه: 
چکیده: 

مشاوره رابطه ای یاورانه است که در آن به مراجع کمک می شود تا راه حلی برای مشکل رفتاری خویش بیابد. مشاوره برای کمک به حل مشکل مراجع از رویکردهای مشاوره ای بهره می گیرد. رویکردهای مشاوره ای متعدد است. این مقاله به بررسی رویکردهای مشاوره از دیدگاه اسلام می پردازد. ابتدا اشکال رفتاری و ارزیابی رفتار از دیدگاه اسلامی بررسی می شود و سپس روشهای برخورد با مشکلات رفتاری از نظر اسلام مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4714

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1998 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    21-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1059
  • دانلود: 

    339
کلیدواژه: 
چکیده: 

تحقیق حاضر، اثر بخشی درمان گروهی آموزش مهارتهای حل مساله را بر میل خودکشی، نا امیدی، سبک اسنادی و خود پنداره نوجوانان اقدام کننده به خودکشی بررسی می کند. پانزده دختر که بعلت اقدام به خودکشی به بیمارستان لقمان تهران ارجاع داده شده بودند، در این تحقیق شرکت نمودند. این تحقیق شبه تجربی بود و آزمودنیها بطور تصادفی در دو گروه با شرایط درمان 10 جلسه ای آموزش مهارتهای حل مسأله (7 نفر) و گروه کنترل در انتظار درمان (8 نفر) قرار گرفتند. تحلیل و مقایسه اطلاعات بدست آمده از پیش آزمون و پس آزمون دو گروه نشان داد که برنامه درمانی توانسته است میل خودکشی، نا امیدی، سبک اسناد منفی نوجوانان اقدام کننده به خود کشی را بطور معنی داری کاهش دهد اما بر خود پنداره آنان تاثیر معنی داری نداشت. این تحقیق نمونه ای از برنامه درمانی منظم برای نوجوانان اقدام کننده به خودکشی را ارایه می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1059

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 339 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نورانی پور رحمت اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    41-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2244
  • دانلود: 

    794
کلیدواژه: 
چکیده: 

دانشجویان بزرگسالانی هستند که بخشی از سالهای اوایل بزرگسالی خود را در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به تحصیل علم و دانش و کسب مهارتهای لازم برای ورود به عرصه زندگی مسؤلانه برای انجام وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی می پردازند. تعداد قابل توجهی از دانشجویان در هنگام ورود به دانشگاهها با مشکلات عاطفی، روابط بین فردی، رفتاری سازگاری دست به گریبان هستند. برخی از دانشجویان هم پس از ورود به دانشگاه در برخورد با رویداد های بعدی زندگی در دانشگاه با مشکلات تحصیلی، شغلی، رشدی، رفتاری، عاطفی، ازدواج و خانوادگی، اجتماعی و اعتیاد و جنسی مواجه می شوند. خدمات راهنمایی و مشاوره دانشجویی از دهه سوم قرن بیستم در امریکا و از سال 1368 در ایران برای کمک به دانشجویان در انتخابها و تصمیم گیریهای مهم و حل مسایل و مشکلات آنها فراهم شده است چهار مدل اصلی خدمات مشاوره ای وجود دارد که مراکز مشاوره در دانشگاهها بر اساس آنها خدمات درمانی خود را ارایه می کنند، مشاوره به عنوان روان درمانی، مشاوره به عنوان راهنمایی شغلی، مشاوره به معنی و مفهوم سنتی، مشاوره به عنوان مشورت کار مشاوران در مؤسسات آموزش عالی در سه بخش الف- درمانی، ب- پیشگیری، ج- رشدی انجام می شود. وظائف مشاوران در دانشگاهها عبارتند از مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره شخصی، سنجش و تست، سرپرستی و آموزش، تحقیق، تدریس، مشاوره گروهی، مشاوره ازدواج و خانواده به مدیریت. مؤلف این مقاله پیشنهاد می کنید که مشاوره و مشاوره اعتیاد به مواد مخدر هم به خدمات مراکز مشاوره دانشگاهها اضافه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 794 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    57-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2026
  • دانلود: 

    561
کلیدواژه: 
چکیده: 

راهنمایی و مشاوره در دوره متوسطه وظیفه هدایت و راهنمایی افراد به رشته ها و شاخه های مختلف تحصیلی را با توجه به توانایی ها و علاقه های آنان و نیازهای جامعه بر عهده دارد. چنان که رشته تحصیلی یا شغلی فرد با توانایی ها و علاقه های وی متناسب باشد کارآمدی و موفقیت او را به همراه دارد. این تحقیق به بررسی میزان همبستگی ملاک های هدایت تحصیلی دانش آموزان و نگرش آنان نسبت به رشته انتخابی شان پرداخته است. دراین پژوهش از دو روش همبستگی و پیمایشی استفاده شده است جامعه آماری تحقیق همه دانش آموزان دختر و پسر سال سوم دبیرستانهای روزانه شهر کاشان در سال تحصیلی 79- 78 شامل 4805 نفر می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای، نمونه ای با حجم 351 نفر به عنوان آماری انتخاب شده اند. در تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق از نرم افزارSPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است. نتایج حاصل از ضریب همبستگی بین ملاکهای مشاوره ای و پیشرفت تحصیلی نشان می دهد که از چهار ملاک هدایت تحصیلی: نظر مشاوره، نظر دبیر، آزمون هوش و آزمون رغبت سه ملاک هدایت تحصیلی نظر دبیر، نظر مشاور، و آزمون رغبت، با پیشرفت تحصیلی به ترتیب دارای ضریبهای همبستگی 0.38، 0.26، 0.12 در سطح ضعیف و خیلی ضعیف معنادار می باشد. ملاک آزمون هوش با پیشرفت تحصیلی دارای رابطه معنی دار نمی باشد. نگرش دانش آموزان نسبت به رشته های تحصیلی شان در شاخه نظری، بالا و در شاخه فنی و حرفه ای کار دانش در سطح پایین تر از متوسط می باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2026

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1379
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6-5
  • صفحات: 

    73-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3134
  • دانلود: 

    662
کلیدواژه: 
چکیده: 

این پژوهش ویژگی های شخصیتی زنان متأهل شاغل و خانه دار و ارتباط این ویژگیها را با رضامندی زناشویی در شهرستان مشهد، بررسی می کند. نمونه این تحقیق شامل 300 نفر (155 نفر زنان شاغل و 145 نفر زنان خانه دار) بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از بین حجم جامعه زنان شهرستان مشهد انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه رضامندی زناشویی"ENRICH" و سیاهه شخصیتی کالیفرنیا "CPI" بودند. وارسی اعتبار در این تحقیق نشان داد که میانگین اعتبار مقیاسها شخصیتی زنان، در مورد زنان شاغل و خانه دار به ترتیب دارای میانگین 91.06 و 86.48 می باشد.در پایان، نتایج این تحقیق نشان داد که میزان رضامندی زناشویی در زنان شاغل متفاوت از زنان خانه دار نیست و بین ویژگیهای شخصیتی این دو گروه تفاوت وجود دارد. همچنین بین تعدادی از ویژگیهای شخصیتی و رضامندی زناشویی زنان شاغل و خانه دار ارتباط مثبت وجود دارد. ضمنا رابطه منفی بین تعداد فرزندان و میزان رضایت زناشویی در هر گروه دیده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button