هدف: برای سنجش علایم کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی، از مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک استفاده می شود. این مطالعه به هدف بررسی ارتباط همبستگی بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه - بیش فعالی انجام شد.روش مطالعه: تعداد 15 کودک از بین کودکان 12-8 سال مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی و فاقد اختلالات همراه مراجعه کننده به درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان روزبه انتخاب شدند. از تمامی کودکان پرسشنامه های کانرز والدین و معلمین و آزمون عملکرد مداوم ثبت گردید. میانگین 4 نمره املای مدرسه کودک نیز ثبت شد. رابطه همبستگی بین زیر مقیاس های کانرز معلمین، کانرز والدین و تست عملکرد مداوم بررسی شد. یافته ها: خطای ارتکاب با مقیاس بیش فعالی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -0.50=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -0.49=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. خطای حذف با مقیاس بی توجهی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05، 0.66=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05، 0.51=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. زمان واکنش با مقیاس مقابله ای در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، 0.51=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. نمره املای کودکان با مقیاس بی توجهی پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -0.52=r) و خطای حذف در آزمون عملکرد مداوم (p<0.05، -0.79=r) ارتباط همبستگی معکوسی را نشان داد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر همبستگی قابل قبولی را بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه – بیش فعالی نشان داد.