مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 12

چکیده

 هدف: برای سنجش علایم کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه - بیش فعالی, از مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک استفاده می شود. این مطالعه به هدف بررسی ارتباط همبستگی بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه - بیش فعالی انجام شد.روش مطالعه: تعداد 15 کودک از بین کودکان 12-8 سال مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی و فاقد اختلالات همراه مراجعه کننده به درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان روزبه انتخاب شدند. از تمامی کودکان پرسشنامه های کانرز والدین و معلمین و آزمون عملکرد مداوم ثبت گردید. میانگین 4 نمره املای مدرسه کودک نیز ثبت شد. رابطه همبستگی بین زیر مقیاس های کانرز معلمین, کانرز والدین و تست عملکرد مداوم بررسی شد. یافته ها: خطای ارتکاب با مقیاس بیش فعالی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05, -0.50=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05, -0.49=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. خطای حذف با مقیاس بی توجهی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05, 0.66=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05, 0.51=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. زمان واکنش با مقیاس مقابله ای در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05, 0.51=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. نمره املای کودکان با مقیاس بی توجهی پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05, -0.52=r) و خطای حذف در آزمون عملکرد مداوم (p<0.05, -0.79=r) ارتباط همبستگی معکوسی را نشان داد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر همبستگی قابل قبولی را بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه – بیش فعالی نشان داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نجفی، مصطفی، محمدی، محمدرضا، علاقبندراد، جواد، تهرانی دوست، مهدی، و آثاری، شروین. (1384). همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی. مجله بیماریهای کودکان ایران، 15(1)، 5-12. SID. https://sid.ir/paper/75941/fa

Vancouver: کپی

نجفی مصطفی، محمدی محمدرضا، علاقبندراد جواد، تهرانی دوست مهدی، آثاری شروین. همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی. مجله بیماریهای کودکان ایران[Internet]. 1384؛15(1):5-12. Available from: https://sid.ir/paper/75941/fa

IEEE: کپی

مصطفی نجفی، محمدرضا محمدی، جواد علاقبندراد، مهدی تهرانی دوست، و شروین آثاری، “همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی،” مجله بیماریهای کودکان ایران، vol. 15، no. 1، pp. 5–12، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75941/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button