Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    2-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2423
  • دانلود: 

    1059
چکیده: 

در محیط بسیار پویای بازار امروز، همگام با تغییرات محصول، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژی های بازاریابی شرکت نیز باید تغییر کنند. چرخه عمر محصول، می تواند بیانگر تغییراتی باشد که شرکت در مسیر حرکت محصول در چرخه عمر خود، اعمال می کند. استراتژی های قیمت گذاری نیز باید با سایر استراتژی های شرکت هماهنگ باشند. مدیران باید بدانند چگونه قیمت مناسب را تعیین کنند.در ادبیات مربوطه، تلاش زیادی برای تعیین استراتژی های قیمت گذاری در هر مرحله از چرخه عمر محصول صورت نگرفته است. از این رو، با توجه به اهمیت موضوع قیمت و کاربرد چرخه عمر محصول در برنامه ریزی و تصمیم گیری های مرتبط با محصولات فعلی و آینده، مقاله حاضر با مرور ادبیات موضوع، دو نقطه ی مرجع استراتژیک «رقابت» و «توجه به مشتریان جدید» را شناسایی و سه رویکرد رایج قیمت گذاری، رویکرد مبتنی بر «هزینه»، «مشتری» و «رقابت»، را در چرخه عمر محصول، جانمایی کرده است. با تعیین رویکردهای قیمت گذاری هر مرحله، سیزده استراتژی قیمت گذاری نیز در مراحل مختلف چرخه عمر محصول جانمایی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2423

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1059 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    12-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    740
  • دانلود: 

    225
چکیده: 

صید غیرقانونی و قاچاق، همواره مانع بزرگی بر سر راه اجرای سیاست ها در مدیریت منابع صیادی و ماهیگیری بوده است. در این راستا محققان بسیاری تلاش کرده اند تا از دیدگاه های مختلف، به این موضوع پرداخته و با ارایه مدل هایی به تحلیل و رفع آن بپردازند.ماهی خاویار خزر گونه ای در حال انقراض است که بخش عمده ای از صید آن بصورت قاچاق و غیر قانونی می باشد. از این رو در سال های اخیر کشورهای حوزه خزر و نیز کنوانسیون های بین المللی، با در پیش گرفتن سیاست هایی، البته با محوریت مجازات، سعی در محافظت از این فسیل زنده را داشته اند.از نگاه پویایی سیستم ها (System Dynamics) رفتار قاچاقچیان، سیستمی متشکل از حلقه های بازخورد مهمی است که نادیده گرفتن هر یک از این حلقه ها منجر به تحلیل هایی ناقص از رفتار قاچاقچیان می شود. اجرای هر گونه سیاست حاصل از این تحلیل ها، همواره با مقاومتی ذاتی از طرف این سیستم، روبرو خواهد شد.در این مقاله با استفاده از دیدگاه اقتصاد خرد و نیز پویایی سیستم ها نشان داده می شود که هم محققان و هم سیاستگزاران، حلقه بازخورد مهمی را در مورد مکانیسم قیمت خاویار در بازار، نادیده گرفته اند. این حلقه بازخورد، همواره انگیزه قاچاق را برای قاچاقچیان زنده نگاه می دارد.در پایان مقاله نیز، با ارایه یک سیاست، به توضیح چگونگی برخورد با مساله قاچاق و صید غیرقانونی خاویار، البته با در نظرگرفتن این حلقه بازخورد مهم، پرداخته خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 225 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    26-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1845
  • دانلود: 

    699
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی ادراک مصرف کنندگان از برندهای جهانی در مقابل برندهای محلی در سه کشور ایران، کره جنوبی، ژاپن است. با توجه به این که تعداد برندهای جهانی در حال افزایش است و در مقابل بازار جهانی در حال پیچیده شدن است و مصرف کنندگان در بازارهای مختلف تقاضاهای متفاوتی دارند، ضرورت بازاریابی محلی و ایجاد استراتژی های خاص در خصوص آن احساس می شود. بنابراین، در این مطالعه اثر نوع کشور (از لحاظ توسعه اقتصادی) روی پاسخ و واکنش مصرف کنندگان در سه کشور ایران، کره و ژاپن در خصوص جنبه های سه گانه برند: ارتباطات خاص و ویژه برند، ادراک کلی برند و تعهد برند بررسی شده است. نتایج نشان داد ارتباطات خاص برند، ادراک عمومی برند و تعهد برند (فقط وفاداری برند) برای هر کشور تاثیر متفاوتی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1845

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 699 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حسن پور یوسف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    41-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    389
  • دانلود: 

    246
کلیدواژه: 
چکیده: 

در کشورهای عضو سکا علیرغم گذشت چندین دهه از فعالیت آن، هنوز هیچ یک از مراحل یکپارچگی اقتصادی به مرحله اجرا در نیامده است. مقاله حاضر با هدف ارزیابی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (سکا) از منظر فضا و امکان یکپارچگی اقتصادی نوشته شده است. این مطالعه با استفاده از یکسری شاخص های اقتصادی و استفاده از حجم وسیعی از اطلاعات تجاری در طی سال های اخیر نشان می دهد که شکاف عمیقی فیمابین کشورهای عضو سکا از حیث فضا و امکان یکپارچگی اقتصادی وجود دارد. به نظر می رسد فراهم شدن فضا و امکان یکپارچگی اقتصادی فیمابین کشورهای عضو سکا نیازمند مدیریت اقتصادی و سیاست گذاری کارآمد از طرف کشورهای عضو جهت بهبود فضای یکپارچگی اقتصادی می باشند. مضافا اینکه از حیث امکان یکپارچگی فاقد تنوع صادراتی جهت رشد و پیشرفت جهت پیشبرد تعاملات بازرگانی و اقتصادی فیمابین می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    60-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    965
  • دانلود: 

    272
چکیده: 

اختصاص سهم بالایی از بنگاه های صنعتی کشور به بنگاه های کوچک و متوسط و نقش انکارناپذیر آن ها به ویژه در برخی از شاخص های اقتصادی از جمله سهم از صادرات و ارزش افزوده تولید در کشورهای صنعتی، کانون توجه اقتصاددانان را از بنگاه های بزرگ و صنعتی به سمت بنگاه های کوچک و متوسط سوق داده است. در کانادا 98 درصد بنگاه ها کوچک و متوسط هستند و در ژاپن 60 درصد صادرات صنایع متعلق به اینگونه بنگاه ها است. در ایران با وجود آنکه 99 درصد بنگاه ها کوچک و متوسط می باشند، تنها 17 درصد ارزش افزوده صنعت متعلق به آن ها است. بر اساس نتایج مطالعه برنامه ریزی در جهت هدایت بنگاه های کوچک و متوسط از وظایف دولت ها است و نقش کلیدی در موفقیت آن ها ایفا می کند. مشخص کردن گروه کالاها و خدماتی که بنگاه در تولید آن ها از مزیت بیشتری برخوردار است، از جمله این وظایف است.در مقاله حاضر، 10 گروه برتر از کالاها و خدمات دارای توانمندی منطقه ای در 10 استان دارای بیشترین تعداد بنگاه های کوچک و متوسط شناسایی و بررسی می شوند. روش شناسایی 10 گروه برتر کالاها و خدمات مزیت دار، روش امتیاز استاندارد شده و شاخص ناموزون موریس می باشند که بیشترین سنخیت را با شاخص های کلیدی تصمیم گیری در بنگاه های کوچک و متوسط دارند. در نهایت راه کارها و توصیه های سیاستی بر اساس گروه های کالایی شناسایی شده مطرح شده اند که از جمله می توان به استفاده از روش ها و ساختارهای حمایتی مختلف با توجه به تفاوت صنایع و در نظر داشتن شکل های مشخص و دقیق سیاستی به جای اشکال کلی و مبهم اشاره کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 965

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 272 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    73-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1698
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

انتخاب تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت مبتنی بر اینترنت به شرکت ها در کشورهای در حال توسعه مکانیسم های مبادلاتی جدیدی را ارایه می کند که آن ها را قادر می کند تا بر یک مبنای برابر و عادلانه تر در بازارهای جهانی رقابت کنند. اجرای تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت، منجر به کاهش هزینه های معاملاتی شرکت ها می شود. همچنین فرصت هایی را برای شرکت ها در کشورهای در حال توسعه فراهم می کند که روابط تجاری مستقیم خود را با خریداران و فروشندگان بین المللی افزایش دهند. در این میان عواملی که بر انتخاب و به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت تاثیر دارند از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیک شرکت به شرکت در گروه شرکت های همکاران سیستم پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی است. جهت بررسی نرمال بودن جامعه از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف و جهت آزمون فرضیات از رگرسیون استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که عوامل نوآوری (سازگاری تجارت الکترونیکی با سیستم های فعلی، هزینه درک شده از تجارت الکترونیک)، عوامل ارتباطی (معیارهای مشارکت با مشتریان، فواید تجارت الکترونیکی)، ساختار سازمانی (تخصص فنی، تمرکز، ادغام) بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت تاثیر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    دوره جدید - 8
  • شماره: 

    42
  • صفحات: 

    88-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    5218
  • دانلود: 

    1358
چکیده: 

با نگاهی به اطراف خود در می یابیم که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و هیچ اقتصادی نمی تواند بدون خدماتی چون حمل و نقل، ارتباطات، بیمه، آموزش و پرورش و بانکداری به حیات خود ادامه دهد. با توجه به اهمیت مبحث کیفیت خدمات (به ویژه خدمات بانکی) و همچنین رویکرد مشتری گرایی و مشتری محوری که در سال های اخیر در بحث بازاریابی عنوان شده است نیاز است که در این خصوص راهکارهای اجرایی اتخاذ گردد. مقاله حاضر حاصل تحقیقی میدانی است که هدف از آن سنجش کیفیت خدمات ارایه شده توسط بانک تجارت و نیز بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات بانکی با رضایتمندی مشتریان بوده است. در این پژوهش از مقیاس سروپرف به منظور ارزیابی کیفیت خدمات استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان بانک تجارت در شهر کرج و نمونه آماری 250 نفر از این مشتریان هستند. نتایج این تحقیق با استفاده از روش همبستگی پیرسون نشان می دهد که فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1358 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button