مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه چارچوب مفهومی جانمایی استراتژی های قیمت گذاری در چرخه عمر محصول بر اساس نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 11

چکیده

 در محیط بسیار پویای بازار امروز, همگام با تغییرات محصول, بازار و رقابت در طول زمان, استراتژی های بازاریابی شرکت نیز باید تغییر کنند. چرخه عمر محصول, می تواند بیانگر تغییراتی باشد که شرکت در مسیر حرکت محصول در چرخه عمر خود, اعمال می کند. استراتژی های قیمت گذاری نیز باید با سایر استراتژی های شرکت هماهنگ باشند. مدیران باید بدانند چگونه قیمت مناسب را تعیین کنند.در ادبیات مربوطه, تلاش زیادی برای تعیین استراتژی های قیمت گذاری در هر مرحله از چرخه عمر محصول صورت نگرفته است. از این رو, با توجه به اهمیت موضوع قیمت و کاربرد چرخه عمر محصول در برنامه ریزی و تصمیم گیری های مرتبط با محصولات فعلی و آینده, مقاله حاضر با مرور ادبیات موضوع, دو نقطه ی مرجع استراتژیک «رقابت» و «توجه به مشتریان جدید» را شناسایی و سه رویکرد رایج قیمت گذاری, رویکرد مبتنی بر «هزینه», «مشتری» و «رقابت», را در چرخه عمر محصول, جانمایی کرده است. با تعیین رویکردهای قیمت گذاری هر مرحله, سیزده استراتژی قیمت گذاری نیز در مراحل مختلف چرخه عمر محصول جانمایی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، حمیدرضا، و طالب نژاد، عاطفه. (1389). ارایه چارچوب مفهومی جانمایی استراتژی های قیمت گذاری در چرخه عمر محصول بر اساس نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 8(42)، 2-11. SID. https://sid.ir/paper/449323/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی حمیدرضا، طالب نژاد عاطفه. ارایه چارچوب مفهومی جانمایی استراتژی های قیمت گذاری در چرخه عمر محصول بر اساس نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1389؛دوره جدید - 8(42):2-11. Available from: https://sid.ir/paper/449323/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا رضوانی، و عاطفه طالب نژاد، “ارایه چارچوب مفهومی جانمایی استراتژی های قیمت گذاری در چرخه عمر محصول بر اساس نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 8، no. 42، pp. 2–11، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button