مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت (B2B) در گروه شرکت های همکاران سیستم

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 87

چکیده

 انتخاب تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت مبتنی بر اینترنت به شرکت ها در کشورهای در حال توسعه مکانیسم های مبادلاتی جدیدی را ارایه می کند که آن ها را قادر می کند تا بر یک مبنای برابر و عادلانه تر در بازارهای جهانی رقابت کنند. اجرای تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت, منجر به کاهش هزینه های معاملاتی شرکت ها می شود. همچنین فرصت هایی را برای شرکت ها در کشورهای در حال توسعه فراهم می کند که روابط تجاری مستقیم خود را با خریداران و فروشندگان بین المللی افزایش دهند. در این میان عواملی که بر انتخاب و به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت تاثیر دارند از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیک شرکت به شرکت در گروه شرکت های همکاران سیستم پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی است. جهت بررسی نرمال بودن جامعه از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف و جهت آزمون فرضیات از رگرسیون استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که عوامل نوآوری (سازگاری تجارت الکترونیکی با سیستم های فعلی, هزینه درک شده از تجارت الکترونیک), عوامل ارتباطی (معیارهای مشارکت با مشتریان, فواید تجارت الکترونیکی), ساختار سازمانی (تخصص فنی, تمرکز, ادغام) بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت تاثیر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، حسن، برومند، مجتبی، شهبازی، محمد، و جواهری کامل، مهدی. (1389). بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت (B2B) در گروه شرکت های همکاران سیستم. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 8(42)، 73-87. SID. https://sid.ir/paper/451079/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده حسن، برومند مجتبی، شهبازی محمد، جواهری کامل مهدی. بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت (B2B) در گروه شرکت های همکاران سیستم. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1389؛دوره جدید - 8(42):73-87. Available from: https://sid.ir/paper/451079/fa

    IEEE: کپی

    حسن محمدزاده، مجتبی برومند، محمد شهبازی، و مهدی جواهری کامل، “بررسی عوامل موثر بر قصد به کارگیری تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت (B2B) در گروه شرکت های همکاران سیستم،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 8، no. 42، pp. 73–87، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button