هدف از تحقیق حاضر در درجه نخست بررسی شاخصهای روان سنجی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران بود. همچنین، بررسی استفاده از انواع سوالات امتحانی و مقایسه شیوه های ارزشیابی اساتید دانشکده های مختلف هدف دیگر این تحقیق را تشکیل داد. 109 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه داوطلبانه در این مطالعه شرکت و اوراق امتحانی پایان ترم یکی از دروس خود را جهت بررسی شاخصهای روان سنجی آن ارسال داشتند. سوالات آزمون اساتید به طور انفرادی بررسی و علاوه بر محاسبه ضرایب دشواری، تمیز و پایائی ویژگیهای انفرادی سوالات نیز تحلیل گردید. نتایج این ضرایب و تحلیلها محرمانه و مکتوب همراه با ارائه پیشنهاداتی به اطلاع اساتید داوطلب در تحقیق رسانده شد. بررسی نتایج تحقیق نشان داد اساتید با توجه به نوع درسی که ارائه می دهند، از شیوه های امتحانی یکسانی استفاده نمی کنند. بین ضرایب دشواری، تمیز و پایائی سوالات در مقایسه با ملاکهای مطلوب این ضرایب تفاوت مشاهده گردید. در کل تحلیل اوراق امتحانی اساتید نشان داد که سوالات از ضرایب دشواری بالا و ضرایب تمیز پائین برخوردارند و به این معنی که دانشجویان در پاسخ دادن درست به سوالات آنها مشکل چندانی نداشتند. بر اساس نتایج این تحقیق پیشنهاد می شود دانشگاه یک مرکز آزمون سازی دایر سازد تا از طریق آن اساتید بتوانند نیازهای ارزشیابی خود را در ساختن سوالات امتحانی استاندارد و محاسبه شاخصهای روان سنجی سوالات برطرف نمایند.