مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

78
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 352 | صفحه پایان 360

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی بود. روش پژوهش توصیفی تحلیلی و نوع پژوهش کاربردی-توسعه ای بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس هوشمند شهر کرمانشاه که 700 نفر بودند. حجم نمونه 248نفر بود که روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 47 سوالی محقق ساخته بود. پرسشنامه ها به صورت حضوری توزیع و پرسشنامه های تکمیل شده جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار spss و شاخص های میانگین و انحراف معیار و همچنین آزمون ها, t-تک نمونه ای و فریدمن انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی در سطح بالاتر از متوسط و کمتر از مطلوب قرار دارند. همچنین تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که وضعیت موجود میزان حاکمیت دیدگاه فرایند شناختی در اهداف, در محتوا و سازماندهی آن, فعالیت های یاددهی و یادگیری و در روش های ارزشیابی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی از نظر معلمان بالاتر از متوسط ارزیابی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، ستار، جلالوندی، مهناز، و ناطقی، فائزه. (1400). بررسی وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 352-360. SID. https://sid.ir/paper/1000013/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی ستار، جلالوندی مهناز، ناطقی فائزه. بررسی وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):352-360. Available from: https://sid.ir/paper/1000013/fa

    IEEE: کپی

    ستار آقایی، مهناز جلالوندی، و فائزه ناطقی، “بررسی وضعیت موجود عناصر برنامه درسی مبتنی بر رویکرد فرایند شناختی در مدارس هوشمند دوره ابتدایی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 352–360، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button