مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب دانش آموزان ازنقش شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری آنها

صفحات

 صفحه شروع 216 | صفحه پایان 231

چکیده

 هدف از این تحقیق تبیین تجارب دانش آموزان ازنقش شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری آنها بوده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش پدیدار شناسی در سال1397 درشهرستان اهواز انجام شد. نمونه گیری هدفمند و داده ها با استفاده از مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته با 12 نفر از دانش آموزان و3 نفر از دبیران که عضو فعال حداقل یکی از شبکه های اجتماعی مجازی بوده اند, جمع آوری شد و با روش هفت مرحله ای کلایزی تجزبه و تحلیل شدند. از تجزیه و تحلیل داده ها, مضمون اصلی تسهیل کننده آموزش و یادگیری با سه زیر مضمون"کسب سواد رسانه ای ", " پیشرفت در امور درسی " و " کار آفرینی واشتغال " استخراج شد. نتایج این پژوهش روند تسهیل آموزش و یادگیری را برای دانش آموزان مشخص کرد و نشان داد که دانش آموزان برای "کسب مهارت های استفاده از فضای مجازی ", "پیشرفت در امور درسی" و "کارآفرینی و اشتغال" به استفاده از این شبکه ها روی می آورند. نتایج این پژوهش میتواند به برنامه ریزان کشور کمک کند تا با شناسایی راه های تسهیل آموزش و یادگیری در جهت استفاده درست ازفضای مجازی برای دانش آموزان, زمینه های لازم به منظور افزایش آشنایی دانش آموزان از این شبکه ها را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی نسب، ایرج، حریری، نجلا، نوبهار، منیر، و باب الحوائجی، فهیمه. (1400). تبیین تجارب دانش آموزان ازنقش شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری آنها. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 216-231. SID. https://sid.ir/paper/1000028/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی نسب ایرج، حریری نجلا، نوبهار منیر، باب الحوائجی فهیمه. تبیین تجارب دانش آموزان ازنقش شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری آنها. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):216-231. Available from: https://sid.ir/paper/1000028/fa

    IEEE: کپی

    ایرج صادقی نسب، نجلا حریری، منیر نوبهار، و فهیمه باب الحوائجی، “تبیین تجارب دانش آموزان ازنقش شبکه های اجتماعی مجازی در آموزش و یادگیری آنها،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 216–231، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button