مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تمرینات نوروفیدبک بر عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 74

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش ارزیابی تمرینات نوروفیدبک بر عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری بود. مواد و روش ها: بدین منظور, 30 دانش آموز پسر دارای اختلال یادگیری مراجعه کننده به کلینیک درمانی موفقیت در تهران, به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری قرار گرفتند. گروه اول به عنوان گروه آزمایش, 16 جلسه تمرین نوروفیدبک (دو جلسه در هفته) دریافت نمود و گروه دوم (شاهد) هیچ مداخله ای دریافت نکرد. ابزارهای پژوهش شامل آزمون های رایانه ای انعطاف پذیری شناختی ویسکانسین و آزمون توجه استروپ بود. داده های به دست آمده از پژوهش با روش تحلیل کوواریانس تک متغیره و چندمتغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS vol. 24 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: نتایج این تحقیق نشان داد که گروه آزمایش در نشانگرهای آزمون توجه استروپ و انعطاف پذیری شناختی ویسکانسین برتری داشتند. بحث و نتیجه گیری: با تمرکز بر یافته های این پژوهش, آموزش نوروفیدبک در ارتقای کارکردهای اجرایی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری مفید است و می تواند عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه این دانش آموزان را بهبود ببخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شعری، سرگل، صداقت، مستوره، شعاع کاظمی، مهرانگیز، و مرادی، حجت اله. (1401). ارزیابی تمرینات نوروفیدبک بر عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 30(3 )، 62-74. SID. https://sid.ir/paper/1000054/fa

    Vancouver: کپی

    شعری سرگل، صداقت مستوره، شعاع کاظمی مهرانگیز، مرادی حجت اله. ارزیابی تمرینات نوروفیدبک بر عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1401؛30(3 ):62-74. Available from: https://sid.ir/paper/1000054/fa

    IEEE: کپی

    سرگل شعری، مستوره صداقت، مهرانگیز شعاع کاظمی، و حجت اله مرادی، “ارزیابی تمرینات نوروفیدبک بر عملکرد اجرایی انعطاف پذیری شناختی و توجه در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 30، no. 3 ، pp. 62–74، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button