مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رهبری همنوا بر پویایی آموزشی با نقش میانجی امنیت روانی

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 192

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ابعاد رهبری همنوا بر پویایی آموزشی با نقش میانجی امنیت روانی جهت ارایه مدل در مدارس آموزش و پرورش استان مازندران بوده است. این پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی و از نظر هدف کاربردی بوده است, داده های مورد نظر بر اساس پرسش نامه محقق ساخته با روش آمیخته (کیفی-کمی) که روایی صوری و محتوایی با میانگین (72/0= cvr) و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ (87/0) مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران مدارس سه دوره تحصیلی سال 1397 بوده است (4865 نفر) که ازاین جامعه تعداد 360 نفر با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبفه ای بر حسب دوره تحصیلی به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی اکتشافی, آزمون فریدمن, معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزلرل استفاده شده است. یافته های حاصل از تحلیل منجر به شناسایی پنج عامل به ترتیب شامل رهبری مربی نگر, ژرف نگر, روانشناسانه, مردم سالاری و پیوند جویانه گردید. هم چنین یافته ها نشان دادند که مدل حاصل از برازش مناسب برخوردار بوده و علاوه بر تاثیر رهبری همنوا بر پویایی آموزشی, نقش امنیت روانی بعنوان متغیر میانجی مورد تایید است؛ بنابراین شناسایی و ترویج و بکارگیری ابعاد و مولفه های رهبری همنوا و هم چنین ایجاد امنیت روانی مناسب در محیط مدرسه که زمینه ساز پویایی آموزشی است, می توانند ملاک و معیار مناسبی برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در مدارس باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی، محمدقاسم، صالحی، محمد، و ضامنی، فرشیده. (1400). تاثیر رهبری همنوا بر پویایی آموزشی با نقش میانجی امنیت روانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 180-192. SID. https://sid.ir/paper/1000156/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی محمدقاسم، صالحی محمد، ضامنی فرشیده. تاثیر رهبری همنوا بر پویایی آموزشی با نقش میانجی امنیت روانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):180-192. Available from: https://sid.ir/paper/1000156/fa

    IEEE: کپی

    محمدقاسم سعیدی، محمد صالحی، و فرشیده ضامنی، “تاثیر رهبری همنوا بر پویایی آموزشی با نقش میانجی امنیت روانی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 180–192، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button