مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

160
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

73
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 464 | صفحه پایان 474

چکیده

 پژوهش حاضر ارایه الگویی برای شکل گیری مدل اعتماد اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه بود. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف از نوع کاربردی, برحسب نوع داده ها, ترکیبی (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی متوالی بود. روش پژوهش حاضر در بخش کیفی تحلیل محتوایی و در بخش کمی پیمایشی بود. حجم نمونه در بخش کیفی مشارکت کنندگان در مصاحبه 14نفر از صاحب نظران, خبرگان و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت بودند که به طور هدفمند انتخاب شدند و با آن ها مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. همچنین در بخش کمی جامعه آماری شامل مدیران و معاونین مدارس متوسطه دوم شهر تهران بود که تعداد آن 380 نفر بودند. ابزار گرداوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه ها شامل اعتماد اجتماعی از نتایج مصاحبه و مبانی نظری پیشینه پژوهش بر مبنای مقیاس 5گزینه ای لیکرت طراحی شده بود. برای تحلیل داده های پژوهش از روش تحلیل عاملی اکتشافی و مدل ساختاری با استفاده از نرم افزارAMOS اجرا شد. یافته های این تحقیق عبارت اند از اینکه در شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان, عواملی همچون مثبت اندیشی, انضباط اجتماعی, احترام, تعهد اجتماعی, مشارکت اجتماعی, انعطاف پذیری, حمایت اجتماعی, کمال گرایی, ثبات هیجانی, خودکارآمدی, اعتمادبه نفس, انضباط کاری, پشتکار, مهربانی و تواضع شناسایی گردید و بر اساس تحلیل آماری استنباطی در بخش کمی مورد تایید قرار گرفتند. بنابراین برای اینکه شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان در مدارس رشد و توسعه پیدا کند, باید تمام عوامل مطروحه در مدارس به طور هماهنگ توسعه پیدا کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، محمود، هاشمی، سیداحمد، و باقری، مهدی. (1400). بررسی عوامل موثر بر شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 464-474. SID. https://sid.ir/paper/1000181/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی محمود، هاشمی سیداحمد، باقری مهدی. بررسی عوامل موثر بر شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):464-474. Available from: https://sid.ir/paper/1000181/fa

    IEEE: کپی

    محمود حسنی، سیداحمد هاشمی، و مهدی باقری، “بررسی عوامل موثر بر شکل گیری اعتماد اجتماعی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 464–474، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button