مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی کاوی مبتنی بر خودشرح حال نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 178

چکیده

 هدف پژوهش حاضر کاوش چرایی ورود داوطلبان به حرفه ی معلمی و بازنمایی ماهیت آن در بستر زیست جهان و از دریچه ی نگاه دانشجومعلمان است. برای دستیابی به این هدف از روش خودشرح حال نویسی مشارکتی بهره گرفته شد و از نرم افزار تحلیل داده های کیفی مکس کیودا برای تحلیل شرح حال ها استفاده شد. طبق نتایج, انگیزه ی داوطلبان از ورود به حرفه ی معلمی را می توان در چهار نوع دلیل «انتخاب سبک زندگی خاص», «امتیازات شغلی», «ترغیب اطرافیان» و «کارکرد اجتماعی» طبقه بندی کرد. همچنین, یافته ها نشان داد ماهیت و چیستی معلمی از چهار مفهوم «عشق», «آموزش/ تدریس», «پرورش» و «هنر برقراری ارتباط» تشکیل شده است. این نتایج نشاندهندة آن است که شناخت ماهیت معلمی از دید داوطلبان و بازشناسی دلایل و عوامل تأثیرگذار در ورود به حرفه ی معلمی باید بیشتر مدنظر متصدیان و کارگزاران تعلیم و تربیت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، حسین، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، نصر، احمدرضا، و نیستانی، محمدرضا. (1398). از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی کاوی مبتنی بر خودشرح حال نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت. تربیت اسلامی، 14(29 )، 153-178. SID. https://sid.ir/paper/100739/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی حسین، میرشاه جعفری سیدابراهیم، نصر احمدرضا، نیستانی محمدرضا. از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی کاوی مبتنی بر خودشرح حال نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت. تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛14(29 ):153-178. Available from: https://sid.ir/paper/100739/fa

    IEEE: کپی

    حسین قربانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، احمدرضا نصر، و محمدرضا نیستانی، “از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی کاوی مبتنی بر خودشرح حال نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت،” تربیت اسلامی، vol. 14، no. 29 ، pp. 153–178، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100739/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button