مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: ارزشیابی توسعه سوادآموزی در کشورهای مسلمان (عنوان عربی: نظرة تقییمیة لتطور حرکة محو الامیة فی البلدان الإسلامیه)

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 121

کلیدواژه

ارزشیابی (کلید واژه عربی: محو الامیهQ3
التقییم)Q3

چکیده

 چکیده فارسی:هدف تحقیق توصیفی حاضر, ارزشیابی توسعه سوادآموزی در 57 کشور مسلمان بوده که داده های لازم از طریق بررسی اسناد و مدارک مرتبط گردآوری و با استفاده از روش ثانویه داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاکی از آن است که 78 درصد از مردان, 64 درصد از زنان و در مجموع 71 درصد از شهروندان کشورهای مسلمان باسواد و 267 میلیون نفر از شهروندان کشورهای مسلمان بی سواد می باشند که این امر حاکی از آن است که توسعه سوادآموزی مردان کشورهای مسلمان در وضعیت متوسط, توسعه سوادآموزی زنان کشورهای مسلمان نسبتا پایین و در مجموع, توسعه سوادآموزی در کشورهای مسلمان در وضعیت متوسط قرار دارد. چکیده عربی: الهدف من هذا التحقیق الوصفی إلقاء نظرة لتقییم مدی تطور حرکة محو الامیة فی 57 بلدا إسلامیا, حیث جمعت حولها المعلومات اللازمة عن طریق دراسة التقاریر والوثائق ذات الصلة بهذا الموضوع, و أخضعت للتحلیل بالاستفادة من الاسلوب الثانوی للمعلومات. تشیر النتائج إلی 78 بالمائة من الذکور, و 64 بالمائة من الإناث, فی البلدان الإسلامیة متعلمون, و فی المجموع أن 71 بالمائة من مواطنی البلدان الإسلامیة متعلمون, بینما النسبة المتبقیة و التی یبلغ عدد أفرادها 267 ملیون شخص من مواطنی البلدان الإسلامیه, امیون. و هو ما یشیر إلی أن تطور حرکة محو الامیة للذکور فی البلدان الإسلامیة فی الحد المتوسط, بینما تطور حرکة محو الامیة بالنسبة إلی الإناث فهی متدنیة نسبیا. و فی المجموع فان تطور حرکة محو الامیة فی البلدان الإسلامیة فی وضع متوسط.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آتشک، محمد. (1390). عنوان فارسی: ارزشیابی توسعه سوادآموزی در کشورهای مسلمان (عنوان عربی: نظرة تقییمیة لتطور حرکة محو الامیة فی البلدان الإسلامیه). تربیت اسلامی، 6(13)، 99-121. SID. https://sid.ir/paper/100747/fa

    Vancouver: کپی

    آتشک محمد. عنوان فارسی: ارزشیابی توسعه سوادآموزی در کشورهای مسلمان (عنوان عربی: نظرة تقییمیة لتطور حرکة محو الامیة فی البلدان الإسلامیه). تربیت اسلامی[Internet]. 1390؛6(13):99-121. Available from: https://sid.ir/paper/100747/fa

    IEEE: کپی

    محمد آتشک، “عنوان فارسی: ارزشیابی توسعه سوادآموزی در کشورهای مسلمان (عنوان عربی: نظرة تقییمیة لتطور حرکة محو الامیة فی البلدان الإسلامیه)،” تربیت اسلامی، vol. 6، no. 13، pp. 99–121، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100747/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button