مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی الگوی ارتباط والد− فرزند با مهارت های ارتباطی و واسطه گری عزت نفس دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه میان الگوی ارتباط والد− فرزند با مهارت های ارتباطی و واسطه گری عزت نفس دانشجویان بود. به این منظور نمونه ای متشکل از 400 دانشجوی دانشگاه جهرم به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه الگوهای ارتباط والد− کودک باقری (1392) و آزمون مهارت های ارتباطی (کویین دام, 2004) و عزت نفس (کوپر اسمیت, 1967) به دست آمد. به منظور بررسی رابطه بین متغیرها, از روش تحلیل رگرسیون چندگانه هم زمان استفاده شد. نتایج نشان داد که خرده مقیاس های انعطاف ناپذیری, تزلزل و رهایی در الگوی ارتباط پدر و خرده مقیاس مقبولیت و درهم تنیدگی در الگوی ارتباط مادر بر مهارت های ارتباطی معنادار است. همچنین نتایج نشان داد که خرده مقیاس مقبولیت در الگوی ارتباط پدر و خرده مقیاس مقبولیت و درهم تنیدگی در الگوی ارتباط مادر بر عزت نفس معنادار است. همچنین خرده مقیاس عزت نفس اجتماعی نیز بر مهارت های ارتباطی دانشجویان تاثیر معنادار داشت. با توجه به نتایج به دست آمده الگوی غالب ارتباطی والدین با فرزندان خود, امنیت مدار و آزادی مدار است که موجب آسیب رسیدن به نظام ارزش ها و باورهای فرزندان شده و همواره آنها را در خطر جذب توسط افراد, گروه ها, فرقه ها, سازمان های جاسوسی و. . . قرار خواهد داد که برای آنان جهت و تکلیف مشخص می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتصامی پور، راضیه، باقری، فریبرز، و زارع بهرام آبادی، مهدی. (1399). بررسی الگوی ارتباط والد− فرزند با مهارت های ارتباطی و واسطه گری عزت نفس دانشجویان. تربیت اسلامی، 15(31 )، 109-125. SID. https://sid.ir/paper/100784/fa

    Vancouver: کپی

    اعتصامی پور راضیه، باقری فریبرز، زارع بهرام آبادی مهدی. بررسی الگوی ارتباط والد− فرزند با مهارت های ارتباطی و واسطه گری عزت نفس دانشجویان. تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛15(31 ):109-125. Available from: https://sid.ir/paper/100784/fa

    IEEE: کپی

    راضیه اعتصامی پور، فریبرز باقری، و مهدی زارع بهرام آبادی، “بررسی الگوی ارتباط والد− فرزند با مهارت های ارتباطی و واسطه گری عزت نفس دانشجویان،” تربیت اسلامی، vol. 15، no. 31 ، pp. 109–125، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button