مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: سلامت روانی و عزت نفس پدیده های روانشناختی هستند که از دیرباز مورد توجه روانشناسان, پزشکان و عالمان دینی بوده, متاثر از مجموعه ای از عوامل اجتماعی و شناختی است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان پسر بود.روش بررسی: روش پژوهش, آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار های مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (1986) و پرسشنامه, سلامت عمومی گلدبرگ (1988) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 1390-91 بود که از بین آن ها به صورت تصادفی و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, 60 نفر انتخاب و در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. مداخله آزمایشی (مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی) بر روی گروه آزمایش به مدت پانزده جلسه 90 دقیقه ای و یک بار در هفته اجرا شد. به منظور تحلیل داده ها, از آزمون های آماری تحلیل کواریانس استفاده گردید.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت معنی داری بین میانگین عزت نفس (F=44.64 و P<0.0001) و سلامت روانی (F=85 و P<0.0001) گروه آزمایش و کنترل وجود دارد.نتیجه گیری: آموزش مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی موجب بهبود عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، محمدسعید. (1393). تاثیر مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 22(90)، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/61149/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی محمدسعید. تاثیر مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1393؛22(90):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/61149/fa

    IEEE: کپی

    محمدسعید احمدی، “تاثیر مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 22، no. 90، pp. 13–22، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button