مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه گیری بیماری کووید 19

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 188

چکیده

 مقدمه: افزایش استقلال و انگیزه دانشجویان در فرآیند یادگیری, توسعه تعامل بین افراد, انعطاف پذیری در زمان و مکان برای توسعه فعالیت ها از مزایای آموزش آنلاین است. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه گیری بیماری کووید 19 انجام شد. روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و نیشابور انجام شد. تعداد 500 دانشجوی کارشناسی پرستاری به روش نمونه گیری در دسترس در این مطالعه شرکت داشتند. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه شامل سوالات دموگرافیک و اطلاعات تحصیلی و پرسشنامه های ترجمه شده درک دانشجویان از آموزش آنلاین, پرسشنامه مشارکت تحصیلی دانشجویان و پذیرش آموزش آنلاین بود. از آمار توصیفی برای ارزیابی ویژگی های جمعیت شناختی و از رگرسیون خطی ساده و چندگانه جهت تحلیل متغیرهای پیش بینی کننده میزان پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان استفاده شد. سطح معناداری کلیه آزمون ها کم تر از05/0 در نظر گرفته شد. نتایج: تعداد 368 پرسشنامه تکمیل و تحلیل شد. افزایش میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت در منزل, افزایش کیفیت اتصال اینترنت, افزایش کیفیت لپ تاب, تبلت, گوشی مهم ترین عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین بود. نتایج: رگرسیون خطی چندگانه نشان داد تنها متغیرهای باقی مانده در مدل افزایش نمره محتوای دروس ارایه شده (001/0>P, 18/0=β, ), افزایش نمره تعامل استاد-دانشجو (001/0>P, 14/0=β, ) و افزایش مشارکت تحصیلی دانشجویان (001/0P>, 18/0=β, ) بود و این مدل قدرت تبیین 46 درصدی را دارا بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج: پژوهش حاضر در صورتی که اساتید جهت اجرای آموزش آنلاین محتوی درس ارایه شده را تقویت نموده و با ایجاد خلاقیت در تعامل و استفاده از تمام امکانات سیستم آموزش آنلاین می توان امید داشت که میزان پذیرش آموزش آنلاین در دانشجویان افزایش یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسین زاده، اسماعیل، علی آبادی، طیبه، دهقان نیری، ناهید، رحمت پور، پردیس، و شریف نیا، حمید. (1400). عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه گیری بیماری کووید 19. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 21(84 )، 178-188. SID. https://sid.ir/paper/1007954/fa

Vancouver: کپی

حسین زاده اسماعیل، علی آبادی طیبه، دهقان نیری ناهید، رحمت پور پردیس، شریف نیا حمید. عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه گیری بیماری کووید 19. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛21(84 ):178-188. Available from: https://sid.ir/paper/1007954/fa

IEEE: کپی

اسماعیل حسین زاده، طیبه علی آبادی، ناهید دهقان نیری، پردیس رحمت پور، و حمید شریف نیا، “عوامل موثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه گیری بیماری کووید 19،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 21، no. 84 ، pp. 178–188، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1007954/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button