مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از فیلم در آموزش تکنیک رادیوگرافی پری اپیکال نیمساز در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: با روند رو به رشد تکنولوژی در آموزش, روش ها: ی تدریس از روش ها: ی سنتی به سمت روش ها: ی نوگرایش پیدا کرده است. یکی از روش ها: و ابزارهای آموزشی در چارچوب یادگیری الکترونیکی, استفاده از فیلم های آموزشی است. این مطالعه با هدف تاثیر فیلم آموزشی " تکنیک رادیوگرافی نیمساز "بر یادگیری درس رادیولوژی عملی 1, دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 97-98 انجام شد. روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, تمامی 54 دانشجو ترم 6 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, که درس رادیولوژی دندان را در سال تحصیلی 97-98 می گذراندند, وارد مطالعه شدند. این دانشجویان به صورت تصادفی ساده به 2 گروه 27 نفره تقسیم شدند. در گروه اول نحوه گرفتن گرافی توسط استاد به صورت زنده روی بیماران آموزش داده شد. در گروه دوم دانشجویان هم به صورت زنده و هم با مشاهده فیلم آموزش دیدند. جهت بررسی میزان یادگیری, نمرات دو گروه با هم مقایسه شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی تست مستقل انجام شد. نتایج: میانگین نمره کلی رادیوگرافی دندان در گروه سنتی برابر با 06/9±, 41 (از مجموع 120نمره) و در گروه دیگر برابر با 05/16±, 105 بود. تفاوت میانگین های دو گروه از لحاظ آماری معنادار بود. (001/0> p و 1/32t=) میانگین نمره رضایت دانشجویان از کیفیت فیلم آموزشی 40/3±, 5/2 بود. نتیجه گیری: نتایج: نشان داد که نمایش فیلم انجام چگونگی رادیوگرافی ابزار موثری در کنار روش ها: ی متداول است و می تواند به یادگیری بهتر دانشجویان کمک کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدی زاده، مژده، ملاباشی، رویا، خرمی، لادن، سلطانی، محمدمهدی، خاکسار، احمدرضا، و لسانی، سیدمیلاد. (1400). استفاده از فیلم در آموزش تکنیک رادیوگرافی پری اپیکال نیمساز در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 21(84 )، 10-18. SID. https://sid.ir/paper/1008028/fa

Vancouver: کپی

مهدی زاده مژده، ملاباشی رویا، خرمی لادن، سلطانی محمدمهدی، خاکسار احمدرضا، لسانی سیدمیلاد. استفاده از فیلم در آموزش تکنیک رادیوگرافی پری اپیکال نیمساز در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛21(84 ):10-18. Available from: https://sid.ir/paper/1008028/fa

IEEE: کپی

مژده مهدی زاده، رویا ملاباشی، لادن خرمی، محمدمهدی سلطانی، احمدرضا خاکسار، و سیدمیلاد لسانی، “استفاده از فیلم در آموزش تکنیک رادیوگرافی پری اپیکال نیمساز در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 21، no. 84 ، pp. 10–18، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008028/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button