مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری تهران

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 307

چکیده

 مقدمه: تحمل پریشانی هیجانی از مولفه های موثر در سلامت روان است و بررسی عوامل موثر بر آن از جمله روابط ابژه و تنظیم شناختی هیجان از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. روش ها: روش مطالعه همبستگی از نوع معادلات ساختاری بود. تعداد 280 نفر از دانشجویان زن دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 1399-1398 به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل مقیاس روابط ابژه, مقیاس تنظیم شناختی هیجان و مقیاس تحمل پریشانی هیجانی بود. داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر از طریق نرم افزارهای آماری و AMOS23 مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج: نشان داد که بین روابط ابژه و تحمل پریشانی هیجانی (01/0p<, 36/0-r=) و بین راهبردهای ناسازگار تنظیم شناختی هیجان و تحمل پریشانی هیجانی (01/0p<, 39/0-r=) و نیز بین راهبردهای سازگار تنظیم شناختی هیجان و تحمل پریشانی هیجانی (01/0p<, 36/0r=) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین یافته ها نقش واسطه ای تحمل پریشانی هیجانی (01/0p<, 60/0B=) در رابطه بین روابط ابژه و تحمل پریشانی هیجانی را مورد تایید قرار داد. نتیجه گیری: با توجه به نقش روابط ابژه و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان, به نظر می رسد آموزش و تقویت روابط ابژه و تنظیم شناختی هیجان را می توان به عنوان روش موثری برای کاهش پریشانی هیجانی دانشجویان مورد توجه قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تخیری، محمودرضا، فخری، محمدکاظم، و حسن زاده، رمضان. (1400). نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 21(84 )، 297-307. SID. https://sid.ir/paper/1008415/fa

    Vancouver: کپی

    تخیری محمودرضا، فخری محمدکاظم، حسن زاده رمضان. نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛21(84 ):297-307. Available from: https://sid.ir/paper/1008415/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا تخیری، محمدکاظم فخری، و رمضان حسن زاده، “نقش واسطه ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 21، no. 84 ، pp. 297–307، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button