مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1400

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه: مشاوره توسط اساتید باتجربه, علاقه مند و باانگیزه, دانشجویان را در رویارویی با مشکلات آموزشی و دستیابی به اهداف تحصیلی, یاری نموده و امری ضروری در سیستم آموزشی به شمار می رود. هدف این مطالعه ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه اقدام پژوهی است که طی دو نیم سال سال تحصیلی 1401-1400 انجام گرفت. ابتدا یک مطالعه کمی در خصوص رضایت دانشجویان از نظام استاد مشاور انجام شده و سپس در طی جلسات متعدد در قالب بحث گروهی با صاحبان اصلی فرآیند, مشکلات و راهکارهای ارتقای مشارکت دانشجویان احصا شد. در مرحله آخر بعد از اجرای مداخلات و راهکارها میزان ارتقاء فرایند بررسی شد. نتایج: میزان مشارکت دانشجویان در تکمیل پرسشنامه رضایت سنجی 65% بود. میزان رضایت دانشجویان از عملکرد استاد مشاور قبل از ارتقای فرایند 4/42% بود. بعد از شناسایی مشکلات و چالش های اصلی نظام استاد مشاور و منتورینگ (4 تم اصلی و 7 تم فرعی), اقداماتی در راستای افزایش میزان آگاهی دانشجویان, شفاف نمودن فرایند نظام استاد مشاور و منتورینگ, افزایش انگیزه اساتید دانشکده جهت همکاری در نظام استاد مشاور و رضایت سنجی ترمی از دانشجویان به منظور ارتقاء فرایند و تعدیل مشکلات نظام استاد مشاور انجام پذیرفت. با اجرای مداخلات پیشنهادی میزان رضایت کلی به 7/66% افزایش پیدا کرد. نتیجه گیری: ارتقای فرآیند فوق باعث افزایش رضایتمندی دانشجویان, بهبود تعاملات دانشجویان با اساتید مشاور و کاهش فاصله بین محیط آموزشی و دانشجویان در دوران اپیدمی کووید 19 گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامزاده نیکجو، رعنا، امروزی، ربابه، و وثوق زاده، فرشته. (1401). ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1400. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 17(2 )، 113-124. SID. https://sid.ir/paper/1008640/fa

    Vancouver: کپی

    غلامزاده نیکجو رعنا، امروزی ربابه، وثوق زاده فرشته. ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1400. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1401؛17(2 ):113-124. Available from: https://sid.ir/paper/1008640/fa

    IEEE: کپی

    رعنا غلامزاده نیکجو، ربابه امروزی، و فرشته وثوق زاده، “ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1400،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 17، no. 2 ، pp. 113–124، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button