مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراارزشیابی کوریکولوم دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 100

چکیده

 مقدمه: برنامه های آموزشی جهت تحقق اهداف آموزشی, ارتقای کیفیت و حفظ پویایی, به ارزشیابی نیاز دارند. فارغ از نوع ارزشیابی, در هر ارزشیابی احتمال وجود سوگیری در تصمیمات ارزیاب وجود دارد. لذا انجام فراارزشیابی ضروری است. هدف از این پژوهش, فراارزشیابی برنامه دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران, با استفاده از مقیاس فراارزشیابی Staffel Beam می باشد. روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش مقطعی است و با استفاده از چک لیست فراارزشیابی Staffel Beam که شامل چهار استاندارد می باشد. استاندارد فایده مندی دارای تعداد 7 نشانگر, عملی بودن, 3 نشانگر, اخلاقی 8 نشانگر, دقت دارای 12 نشانگر بودند که هر کدام به صورت جداگانه بررسی شدند. نتایج: نتایج به دست آمده, حاکی از آن بود که بیشترین میزان نمره کلی مربوط به استاندارد دقت ارزشیابی و کمترین آن اختصاص به استاندارد عملی بودن و مسایل اخلاقی داشت. بیشترین میزان قدرت ارزشیابی مربوط به استاندارد عملی بودن و کمترین آن مربوط به استاندارد اخلاقی داشت. در بررسی نهایی چهار شاخص فراارزشیابی مشخص که وضعیت استاندارد عملی بودن, بسیار خوب و شاخص استاندارد اخلاقی در حد متوسط است. استانداردهای فایده مندی و دقت نیز در وضعیت خوب می باشند. نتیجه گیری: آموزش ارزشیابان و مبحث ارزشیابی, یکی از اقدامات عملی و مناسبی است که به بهبود وضع موجود کمک نماید. پیشنهاد می گردد علاوه بر تقویت استانداردهایی که امتیاز بالایی کسب نمودند, به مسایل اخلاقی در ارزشیابی مانند انجام توافقات فی مابین ارزشیاب و سفارش دهنده ارزشیابی نیز, توجه بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، اسحاق، پوربایرامیان، قدیر، رمضانی، قباد، سهرابی، زهره، اعلا، مریم، و نوروزی، اعظم. (1401). فراارزشیابی کوریکولوم دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 17(2 )، 91-100. SID. https://sid.ir/paper/1008677/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی اسحاق، پوربایرامیان قدیر، رمضانی قباد، سهرابی زهره، اعلا مریم، نوروزی اعظم. فراارزشیابی کوریکولوم دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1401؛17(2 ):91-100. Available from: https://sid.ir/paper/1008677/fa

    IEEE: کپی

    اسحاق مرادی، قدیر پوربایرامیان، قباد رمضانی، زهره سهرابی، مریم اعلا، و اعظم نوروزی، “فراارزشیابی کوریکولوم دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 17، no. 2 ، pp. 91–100، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button