مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی توانمندسازی مدیران فروش در صنعت بیمه: مطالعه در نمایندگیهای فروش بیمه در استان خراسان رضوی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش شناسایی شاخصها و مؤلفه های تأثیرگذار بر توانمندسازی مدیران نمایندگیهای فروش بیمه و تبیین این عوامل در قالب الگوست. در این مطالعه به روش ترکیبی اکتشافی از هر دو رهیافت کمی و کیفی استفاده شد تا الگوی نهایی تدوین و ارائه شود. بدین منظور, ابتدا با انجام مطالعات نظری, مؤلفه ها و شاخصهای اولیه مرتبط با مفهوم توانمندسازی جمع آوری و تعیین شد تا در ادامه, توافق نهایی گروه خبرگان روی هر یک از آنها از طریق روش اصلاح شده ی دلفی و ضریب توافق کندال حاصل شود. روایی و پایایی الگوی پیشنهادی به وسیله ی تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ صورت گرفت. نتایج مطالعه ی حاضر نشان داد که الگوی نهایی توانمندسازی مدیران نمایندگیهای فروش بیمه از پنج مؤلفه تشکیل شده است که عبارت اند از: احساس موثربودن, اعتماد به نفس, شایستگی, خوداثربخشی, و معنا داربودن. معادلات ساختاری مبین این مهم بود که در سطح اطمینان 95 درصد, دو مؤلفه ی احساس موثربودن و اعتماد به نفس بیشترین ارتباط را با مقوله ی توانمندسازی در صنعت بیمه دارند. بنابراین نمایندگیهای بیمه می توانند از طریق ایجاد احساس مؤثربودن, اعتماد به نفس, شایستگی, خوداثربخشی, و معنا داربودن در رویارویی با تغییرات مستمر به سمت توانمندسازی حرکت کنند. همچنین باید در این نمایندگیها برای ایجاد و حفظ توانمندیهای مدیران, به ترویج احساس مؤثربودن مبادرت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسکین نواز، سعید، قربانی، محمود، نیلی پورطباطبایی، سیداکبر، و نیرومند، حسینعلی. (1396). الگوی توانمندسازی مدیران فروش در صنعت بیمه: مطالعه در نمایندگیهای فروش بیمه در استان خراسان رضوی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 32(2 (مسلسل 126) )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/100872/fa

    Vancouver: کپی

    مسکین نواز سعید، قربانی محمود، نیلی پورطباطبایی سیداکبر، نیرومند حسینعلی. الگوی توانمندسازی مدیران فروش در صنعت بیمه: مطالعه در نمایندگیهای فروش بیمه در استان خراسان رضوی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1396؛32(2 (مسلسل 126) ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/100872/fa

    IEEE: کپی

    سعید مسکین نواز، محمود قربانی، سیداکبر نیلی پورطباطبایی، و حسینعلی نیرومند، “الگوی توانمندسازی مدیران فروش در صنعت بیمه: مطالعه در نمایندگیهای فروش بیمه در استان خراسان رضوی،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 32، no. 2 (مسلسل 126) ، pp. 21–40، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button