مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 148 | صفحه پایان 155

چکیده

 مقدمه: پایان نامه دانشجویی یکی از الزامات فارغ التحصیلی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده و با توجه به آمار بالای دانشجویان که تاخیر در تدوین و ارایه پایان نامه دارند, این مطالعه با هدف تعیین عوامل تاخیر در اتمام به موقع پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی, آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. روش بررسی: این پژوهش مقطعی با روش توصیفی-تحلیلی در سال 1399 با حجم نمونه ی 98 نفر از دانشجویان با پرسش نامه ی بررسی تجربه ی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (Postgraduate research experience questionnaire) PREQ پس از ترجمه و تطبیق فرهنگی, با روایی محتوایی 62/0 و پایایی 709/0 انجام گرفت. پرسشنامه PREQ تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در هفت بعد سرپرستی, منابع, فرهنگ پژوهشی, پیشرفت و ارزیابی, مسیولیت ها, مهارت های تحقیق و پیشرفت حرفه ای با 28 سوال در طیف لیکرت پنج گزینه ای مورد سنجش قرار داد. نتایج: از مجموع شرکت کنندگان, 49 درصد زن و 51 درصد مرد, بیشترین تعداد 5/73 درصد دارای سن کمتر از 40 سال, بیشترین تعداد 99 درصد در مقطع ارشد, بیشترین تعداد 97 درصد در رشته آموزش پزشکی بودند. 8/40 درصد در مرحله ی نگارش پایان نامه و 7/33 درصد در مرحله ی دفاع بودند. از مجموع عوامل, سرپرستی با میانگین 6338/0 ±,0587/4, و مهارت های تحقیق با میانگین 561/0 ±,07/4 بیشترین تاثیر را از نظر دانشجویان در پیشبرد نگارش پایان نامه داشته اند. نتیجه گیری: با توجه به نظر دانشجویان در مورد عوامل پیشبرد کار پایان نامه, لذا برنامه ریزی در جهت تقویت این عوامل, تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری لاکه، مریم، و صدیق، فریده. (1401). بررسی علل تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی, آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 17(2 )، 148-155. SID. https://sid.ir/paper/1008737/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری لاکه مریم، صدیق فریده. بررسی علل تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی, آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1401؛17(2 ):148-155. Available from: https://sid.ir/paper/1008737/fa

    IEEE: کپی

    مریم اکبری لاکه، و فریده صدیق، “بررسی علل تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی, آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 17، no. 2 ، pp. 148–155، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1008737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button