مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

75
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مسئله خانواده محور بر آثار منفی فاصله گذاری اجتماعی ناشی از کووید-19 در خانواده پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 89

چکیده

 سابقه و هدف: شیوع ویروس کرونا و پیامدهای روانی ناشی از طرح فاصله گذاری اجتماعی یکی از مهم ترین وقایع اجتماعی قرن 21 است که خانواده های پرستاران با پیامدهای روان شناختی ناشی از آن روبه رو هستند. پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش حل مسیله خانواده محور بر آثار منفی فاصله گذاری اجتماعی ناشی از کووید19 در خانواده پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه آماری شامل خانواده های پرستاران متاهل شاغل در بخش کرونای بیمارستان های دولتی شهر کرمانشاه در سال 1400-1399 به تعداد 380 نفر بودند. نمونه پژوهش شامل خانواده های پرستارانی بود که در ابزار سنجش فاصله گذاری اجتماعی نمره بالایی آورده بودند که تعداد آن ها 100 نفر بود و در دو گروه 50 نفره مداخله و 50 نفره کنترل گماشته شدند. برای گروه مداخله 10 جلسه دو ساعته آموزش مجازی پروتکل های حل مسیله خانواده محور برگزار شد. سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. داده ها با استفاده از آماره های فراوانی درصد, میانگین و انحراف استاندارد و آزمون تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS نسخه 20 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد آموزش حل مسیله خانواده محور بر تعارض زناشویی, اضطراب و ترس در پرستاران موثر بوده است و تفاوت معنی داری بین گروه کنترل و مداخله وجود دارد (0/001

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضایی، سحر، و گودرزی، محمود. (1401). اثربخشی آموزش حل مسئله خانواده محور بر آثار منفی فاصله گذاری اجتماعی ناشی از کووید-19 در خانواده پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 30(2 )، 81-89. SID. https://sid.ir/paper/1009139/fa

Vancouver: کپی

رضایی سحر، گودرزی محمود. اثربخشی آموزش حل مسئله خانواده محور بر آثار منفی فاصله گذاری اجتماعی ناشی از کووید-19 در خانواده پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1401؛30(2 ):81-89. Available from: https://sid.ir/paper/1009139/fa

IEEE: کپی

سحر رضایی، و محمود گودرزی، “اثربخشی آموزش حل مسئله خانواده محور بر آثار منفی فاصله گذاری اجتماعی ناشی از کووید-19 در خانواده پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 30، no. 2 ، pp. 81–89، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1009139/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button