مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تعدیل گری ماکیاول گرایی بر رابطه ی بین نارضایتی و تقلب مشتریان بیمه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 58

چکیده

 تقلب یکی از مهم ترین تهدیدهایی است که شرکتهای بیمه در عصر حاضر با آن مواجه اند. هدف از این پژوهش, بررسی تأثیر نارضایتی مشتریان بر سطح تقلب آنها با تعدیل گری سطح ماکیاول گرایی مشتریان است. جامعه ی آماری تحقیق حاضر متشکل از همه ی مشتریان یک شرکت بیمه در استان گیلان بود که تعداد کل آنها تقریباً بین 40 الی 50 هزار مشتری در نظر گرفته شد که با استفاده از فرمول کوکران نمونه ای با اندازه ی 400 مشتری تعیین شد و پرسشنامه به صورت غیر احتمالیِ در دسترس در بین آنها توزیع شد. این پژوهش از لحاظ جهت گیریهای پژوهش, کاربردی و از لحاظ هدف پژوهش, توصیفی و از لحاظ استراتژیهای پژوهش, پیمایشی و از لحاظ شیوه های گردآوری داده ها, پرسشنامه ای است. در پایان, نتایج حاصل از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS حاکی از آن بود که نارضایتی مشتریان از پرداخت خسارت, زمینه ی انواع تقلب را افزایش می دهد. همچنین, ماکیاول گرایی رابطه ی بین نارضایتی مشتریان و تقلب مشتریان بیمه را تعدیل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محسن، رمضانیان، محمدرحیم، قاسمی شمس، معصومه، و رسولی، حمیدرضا. (1397). بررسی نقش تعدیل گری ماکیاول گرایی بر رابطه ی بین نارضایتی و تقلب مشتریان بیمه. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 33(3 (مسلسل 131) )، 41-58. SID. https://sid.ir/paper/100926/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محسن، رمضانیان محمدرحیم، قاسمی شمس معصومه، رسولی حمیدرضا. بررسی نقش تعدیل گری ماکیاول گرایی بر رابطه ی بین نارضایتی و تقلب مشتریان بیمه. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1397؛33(3 (مسلسل 131) ):41-58. Available from: https://sid.ir/paper/100926/fa

    IEEE: کپی

    محسن اکبری، محمدرحیم رمضانیان، معصومه قاسمی شمس، و حمیدرضا رسولی، “بررسی نقش تعدیل گری ماکیاول گرایی بر رابطه ی بین نارضایتی و تقلب مشتریان بیمه،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 33، no. 3 (مسلسل 131) ، pp. 41–58، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button