Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چگونگی مواجهه معلمان عربی پایه دهم با تغییر برنامه درسی عربی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 100

چکیده

 مقاله حاضر با هدف بررسی چگونگی مواجهه معلمان عربی پایه دهم با تغییر برنامه­ درسی عربی تدوین شده است. مقاله مربوط با رویکرد پدیدارشناسی انجام گرفته است. مشارکت کنندگان, 15 نفر از معلمان عربی پایه دهم در شهر همدان درسال تحصیلی97-1396بودند که به روش گلوله برفی نمونه­ گیری شدند. ابزارجمع­ آوری اطلاعات, مصاحبه­ های نیمه ساختاریافته بوده است. داده­ های حاصل به روش کدگذاری و مقوله­ بندی و در سه سطح آگاهی, نگرش و رفتار تحلیل شدند. نتایج نشان داده که به طور کلی معلمان عربی نسبت به ماهیت تغییرات (رویکردی و شکلی) آگاهی نسبتاً خوبی دارند؛ اگر چه در خصوص فلسفه تغییرات, آگاهی کمتری دارند. نگرش آنان در سه دسته موافق با رویکرد کتاب, مخالف با آن و موافق با رویکرد تغییر اما مخالف با تحقق آن در کتاب درسی عربی می­ گنجد. همچنین رفتار معلمان در برابر تغییرات را می­ توان در سه دسته اجرای حداکثری تغییرات, کاستن از و افزودن به آن دسته­ بندی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیوری مراد، معصومه، خاکباز، عظیمه سادات، و ریعان، معصومه. (1398). بررسی چگونگی مواجهه معلمان عربی پایه دهم با تغییر برنامه درسی عربی. مطالعات برنامه درسی، 14(53 )، 77-100. SID. https://sid.ir/paper/100983/fa

    Vancouver: کپی

    زیوری مراد معصومه، خاکباز عظیمه سادات، ریعان معصومه. بررسی چگونگی مواجهه معلمان عربی پایه دهم با تغییر برنامه درسی عربی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(53 ):77-100. Available from: https://sid.ir/paper/100983/fa

    IEEE: کپی

    معصومه زیوری مراد، عظیمه سادات خاکباز، و معصومه ریعان، “بررسی چگونگی مواجهه معلمان عربی پایه دهم با تغییر برنامه درسی عربی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 53 ، pp. 77–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا