مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظام برنامه ریزی درسی متناسب با توسعه سواد اطلاعاتی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 ظهور جامعه اطلاعاتی که بشر در آستانه ورود به آن قرار دارد, بزرگترین تحول اخیر تاریخ تمدن بشری محسوب می شود. عصری که در آن اطلاعات, قدرت است. موجی که تاثیر آن همه ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد و در این بین تحول آموزش و پرورش, به دلیل وظیفه حساس تربیت نیروی انسانی, شاخص مهم توسعه عصر کنونی, اهمیت ویژه ای می یابد و همواره مورد توجه محافل علمی و فرهنگی قرار گرفته است. در این مقاله سعی شده است, پس از اشاره به پدیدایی جامعه اطلاعاتی و تحول پاره ای مفاهیم مرتبط با آموزش و پرورش, به بررسی مفهوم سواد متناسب با زندگی در این دوره پرداخته شود. و ضمن اشاره به برخی وظایف آموزش و پرورش در راستای تطبیق با نیازمندی های جهان امروز, از جمله سوادآموزی اطلاعاتی در حکم پایه یادگیری مادام العمر, الزام بکارگیری روش یادگیری فعال, برای دستیابی به اهداف جامعه اطلاعاتی را نیز یاد آور گردد. در پایان به این نتیجه می رسد که الزام پذیرش تحقق جامعه اطلاعاتی,ضرورت همگام شدن با تحول در عرصه آموزش و پرورش,رعایت اصل عدالت آموزشی و استفاده از امکانات فناوری و دسترسی همگان به اطلاعات به عنوان یک حق و بسیاری مسایل دیگر, ضرورت بازنگری در اهداف و سیاست های آموزش و پرورش در سطح کلان و خرد به منظور همسو ساختن برنامه های نظام آموزشی از سالهای ابتدایی تحصیل تا سطح عالی در راستای اهداف و نیاز های جامعه اطلاعاتی را قطعی می سازد و از آنجا که جامعه اطلاعاتی دارای طرحی یکسان برای همگان است؛ دستیابی به آموزش یکسان و بهره گیری از امکانات مساوی در سایه نظام آموزشی متمرکز از پاره ای جهات دستیافتنی تر خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حیدری همت آبادی، زهرا، موسی پور، نعمت اله، و حری، عباس. (1386). نظام برنامه ریزی درسی متناسب با توسعه سواد اطلاعاتی. مطالعات برنامه درسی، 1(4)، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/101012/fa

Vancouver: کپی

حیدری همت آبادی زهرا، موسی پور نعمت اله، حری عباس. نظام برنامه ریزی درسی متناسب با توسعه سواد اطلاعاتی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1386؛1(4):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/101012/fa

IEEE: کپی

زهرا حیدری همت آبادی، نعمت اله موسی پور، و عباس حری، “نظام برنامه ریزی درسی متناسب با توسعه سواد اطلاعاتی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 4، pp. 29–48، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101012/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button