مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط یادگیری و گسترش کلمه های مشتق با رده شناسی در کودکان دو زبانه ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 17

چکیده

 در این مقاله, یادگیری کلمات مشتق و وندهای آن ها در کودکان دوزبانه و ارتباط آن با رده زبانی زبان اول و دوم آن ها بررسی می شود. مطابق نظریه هاکوتا و باتلر (2004), اینو (1996) و اودلین (1989) اگر رده زبانی زبان اول و دوم به هم نزدیک باشد, سرعت یادگیری زبان دوم بیش تر است. طبق نظر ثمره (1369) و کلباسی (1371), زبان فارسی, پیوندی با رنگ ضعیفی از ترکیبی, زبان ترکی, پیوندی و زبان عربی, تصریفی است. بنابراین انتظار می رود کودکان ترک زبان به سبب شباهت رده شناختی زبانشان به فارسی, در مقایسه با  کودکان عرب زبان, با بالارفتن پایه تحصیلی, کلمه های اشتقاقی بیش تری به کار گیرند. زیرا وجود وند اشتقاقی یکی از خصوصیات زبان های پیوندی است؛ در حالی که در عربی وند اشتقاقی وجود ندارد. در پایان پژوهش مشخص شد بین یادگیری کلمات اشتقاقی با بالارفتن سطح تحصیلی و رده زبانی زبان های آنها, ارتباط معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علوی مقدم، سیدبهنام. (1387). بررسی ارتباط یادگیری و گسترش کلمه های مشتق با رده شناسی در کودکان دو زبانه ایرانی. مطالعات برنامه درسی، 3(9)، 4-17. SID. https://sid.ir/paper/101015/fa

    Vancouver: کپی

    علوی مقدم سیدبهنام. بررسی ارتباط یادگیری و گسترش کلمه های مشتق با رده شناسی در کودکان دو زبانه ایرانی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(9):4-17. Available from: https://sid.ir/paper/101015/fa

    IEEE: کپی

    سیدبهنام علوی مقدم، “بررسی ارتباط یادگیری و گسترش کلمه های مشتق با رده شناسی در کودکان دو زبانه ایرانی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 9، pp. 4–17، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101015/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button