مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده های عاطفی یادگیری در دانش آموزان دوره راهنمایی به منظور ارایه مدل

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 85

چکیده

 به منظور کشف آثار برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده های عاطفی یادگیری دانش آموزان دوره راهنمایی و ارایه مدلی در جهت طراحی محیط های آموزشی بهتر از روش پژوهش آمیخته یا ترکیبی بود. جامعه آماری مدارس دوره راهنمایی دخترانه منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران, 9 مدرسه انتخاب و به مدت 8 ماه مورد مشاهده قرار گرفتند و داده های لازم با استفاده از ابزارهای گوناگون جمع آوری و با شیوه های متناسب آماری تحلیل شدند. نتایج رگرسیون چندگانه بین مولفه های برنامه درسی پنهان محیط اجتماعی و فیزیکی مدرسه با بازده های عاطفی یادگیری همبستگی چندگانه برابر با 0.93 را نشان داد, با توجه به ضریب تبیین نشان داده شد که 85.68 درصد بازده های عاطفی یادگیری دانش آموزان متاثر از برنامه درسی پنهان مدارس است. هم چنین, در اکثر مدارس و کلاس های درس مورد مشاهده, دانش آموزان تحت تاثیر آثار منفی و قصد نشده برنامه درسی پنهان قرار داشتند, که این آثار به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بازده های عاطفی یادگیری آن ها اثرات منفی و پایداری می گذاشت. به منظور کاهش آثار منفی این برنامه و طراحی محیط های آموزشی مطلوب تر مدلی طراحی و پیشنهاد شده است که شرح آن ارایه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیان فر، فاطمه، ملکی، حسن، سیف، علی اکبر، و دلاور، علی. (1389). تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده های عاطفی یادگیری در دانش آموزان دوره راهنمایی به منظور ارایه مدل. مطالعات برنامه درسی، 5(17)، 57-85. SID. https://sid.ir/paper/101070/fa

Vancouver: کپی

بیان فر فاطمه، ملکی حسن، سیف علی اکبر، دلاور علی. تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده های عاطفی یادگیری در دانش آموزان دوره راهنمایی به منظور ارایه مدل. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1389؛5(17):57-85. Available from: https://sid.ir/paper/101070/fa

IEEE: کپی

فاطمه بیان فر، حسن ملکی، علی اکبر سیف، و علی دلاور، “تبیین اثر برنامه درسی پنهان مدارس بر بازده های عاطفی یادگیری در دانش آموزان دوره راهنمایی به منظور ارایه مدل،” مطالعات برنامه درسی، vol. 5، no. 17، pp. 57–85، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101070/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button