مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

86
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران با رضایت مندی بیماران در بیمارستان های دولتی شهرستان کاشان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه رضایت بیمار از مراقبت های پرستاری معیاری برای بررسی کیفیت این مراقبت ها است. با شناخت نقایص مراقبتی پرستاران می توان آنها را برطرف کرده و رضایت مندی بیمار را افزایش داد. این مطالعه با هدف تعیین ارتباط شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران با رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به بیمارستاهای دولتی کاشان در سال 1399 انجام شد. روش کار این مطالعه مقطعی تحلیلی بر روی 400 بیمار بستری در بیمارستان های دولتی شهر کاشان (1399) با روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیگ, رضایت بیمار (PSI) و شاخص رفتارهای مراقبتی (CBI) بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل, آنالیز واریانس, و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. یافته ها میانگین سنی بیماران 77/20 سال بود. از بین بیماران شرکت کننده در مطالعه 5/43 درصد زن و 5/56 درصد مرد بودند. اکثریت بیماران رضایت مندی خوبی (3/89) را گزارش کردند. میانگین نمره بیماران از پرسشنامه شاخص رفتارهای مراقبتی24/34±, 50/226 بود. بیشترین میزان نمره کسب شده از گویه دانش و مهارت حرفه ای و کمترین میزان در گویه قایل شدن احترام برای دیگری بود. بر اساس ضریب همبستگی پیرسون, بین نمره رضایت مندی بیماران با نمره شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران همبستگی مثبت و معناداری مشاهد شد که در حد بالا بود (71/0r=, 001/0P=). نتیجه گیری علیرقم رضایت مندی اکثریت بیماران از رفتارهای مراقبتی پرستاران, کماکان نیاز به افزایش کیفیت مراقبت های پرستاری در زمینه مسایل اخلاقی چون احترام به بیمار و ارتباط موثر با بیمار احساس می شود. مدیران پرستاری با نظارت و حمایت پرستاران می توانند آنها را در این مهم یاری کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صفا، آزاده، رعیت، فاطمه، اربابی، زهرا، عابدزاده، محمدرضا، و غلامی، محمدصادق. (1400). بررسی ارتباط شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران با رضایت مندی بیماران در بیمارستان های دولتی شهرستان کاشان. مدیریت پرستاری، 10(3 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/1010755/fa

    Vancouver: کپی

    صفا آزاده، رعیت فاطمه، اربابی زهرا، عابدزاده محمدرضا، غلامی محمدصادق. بررسی ارتباط شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران با رضایت مندی بیماران در بیمارستان های دولتی شهرستان کاشان. مدیریت پرستاری[Internet]. 1400؛10(3 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/1010755/fa

    IEEE: کپی

    آزاده صفا، فاطمه رعیت، زهرا اربابی، محمدرضا عابدزاده، و محمدصادق غلامی، “بررسی ارتباط شاخص رفتارهای مراقبتی پرستاران با رضایت مندی بیماران در بیمارستان های دولتی شهرستان کاشان،” مدیریت پرستاری، vol. 10، no. 3 ، pp. 1–10، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1010755/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button