مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چشم اندازی تاریخی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 118

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تبیین سیر تاریخی بازنگری برنامه­ های درسی تربیت معلم در ایران صورت گرفته است. این پژوهش از نوع تحقیقات کیفی و تاریخی است و در پی پاسخگویی به این سؤال است که «بازنگری برنامه درسی تربیت معلم ایران» در گذشته چگونه انجام شده و هم اکنون چگونه دنبال می­ شود؟ یافته­ های حاصل از تحلیل تاریخی اسناد, گزارش­ ها, منابع کتابخانه­ ای و مصاحبه عمیق با پیشکسوتان حوزه تربیت معلم ایران نشان می­ دهد که برنامه درسی تربیت معلم در سیر تطور خود چهار دوره را تجربه کرده است: دوره اول: دوره برنامه درسی رشته­ ای (از 1297 تا 1312)؛ دوره دوم: دوره برنامه درسی چند رشته ای (از 1313 تا 1362)؛ دوره سوم: دوره برنامه درسی رشته­ ای (از 1363 تا 1392) و دوره چهارم: دوره برنامه درسی میان رشته ای (از 1393 تاکنون). بررسی و تحلیل شرایط سیاسی, اجتماعی و فرهنگی در هر یک از این دوره­ ها و شناخت رویکرد حاکم بر بازنگری برنامه درسی تربیت معلم به دست اندرکاران تعلیم و تربیت کمک می­ کند تا ضمن درک عمیق­ تر شرایط کنونی به سبب آگاهی از صبغه تاریخی, برنامه­ های مناسبی را برای آینده پیش­ بینی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطاران، عاطفه، موسی پور، نعمت اله، عطاران، محمد، و حسینی خواه، علی. (1396). چشم اندازی تاریخی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران. مطالعات برنامه درسی، 12(46 )، 85-118. SID. https://sid.ir/paper/101099/fa

    Vancouver: کپی

    عطاران عاطفه، موسی پور نعمت اله، عطاران محمد، حسینی خواه علی. چشم اندازی تاریخی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1396؛12(46 ):85-118. Available from: https://sid.ir/paper/101099/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه عطاران، نعمت اله موسی پور، محمد عطاران، و علی حسینی خواه، “چشم اندازی تاریخی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم در ایران،” مطالعات برنامه درسی، vol. 12، no. 46 ، pp. 85–118، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button