مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحولی در آموزشگران علوم: حفظ تنوع فرهنگی در دنیای جهانی شده

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 80

چکیده

 پژوهش در حوزه آموزش چگونه می تواند به متخصصین آموزش در آینده کمک کند تا سیاست ها و اقدامات آموزشی موسسات را به گونه که در برگیرنده فرهنگ باشد تغییر دهند؟ در پاسخ به این پرسش نویسنده مقاله حاضر به 20 سال سابقه خویش در زمینه آموزش پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد در حوزه آموزش علوم و ریاضی در کشورهای آفریقایی, آسیایی, و جزایر اقیانوسیه رجوع کرده است. یکی از چالش های عمده, ارائه روش های صحیحی برای انجام پژوهش های بین فرهنگی می باشد که به این سوال اساسی می پردازند «چگونه باید نظام آموزشی علوم طراحی کرد که در بر گیرنده فرهنگ بوده و همچنین نسل جوان جوامع غیرغربی را برای ورود به دنیای مدرن (جهانی شدن) آماده سازد به گونه ای که آنان همزمان به سرمایه فرهنگی - محلی خویش نیز احترام گذاشته, آن را ارج نهند و به رشد آن کمک کنند؟» پیشرفت های قابل توجه معاصر در حوزه پژوهش های کیفی به پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد کمک می کند تا از تجارب زندگی خود به عنوان منبع اولیه ای از داده ها جهت بررسی ناقدانه و خلاقانه فرضیه های کلیدی فلسفی و سیاسی که اساس تدریس, برنامه درسی, و اقدامات پژوهشی در کشور آنها را تشکیل می دهند بهره جویند.   متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تایلور، پیترچارلز. (1392). تحولی در آموزشگران علوم: حفظ تنوع فرهنگی در دنیای جهانی شده. مطالعات برنامه درسی، 7(28)، 63-80. SID. https://sid.ir/paper/101101/fa

    Vancouver: کپی

    تایلور پیترچارلز. تحولی در آموزشگران علوم: حفظ تنوع فرهنگی در دنیای جهانی شده. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1392؛7(28):63-80. Available from: https://sid.ir/paper/101101/fa

    IEEE: کپی

    پیترچارلز تایلور، “تحولی در آموزشگران علوم: حفظ تنوع فرهنگی در دنیای جهانی شده،” مطالعات برنامه درسی، vol. 7، no. 28، pp. 63–80، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101101/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button