مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

59
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در ایران و ایالت واینه آمریکا: یک مطالعه تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه: دوره آموزشی پرستاری نوزادان دوره ای جهت تربیت مهم ترین و تاثیرگذارترین متخصصان حوزه سلامت است. به منظور تعیین نقاط قوت, ضعف, راهبردهای کاربردی و تجربیات موفق برای برنامه درسی موجود, این مطالعه با هدف مقایسه برنامه آموزش کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه نوزادان در ایران و دانشکده پرستاری ایالت واینه آمریکا انجام شد. روش: این مطالعه توصیفی-مقایسه ای در سال 2020 با استفاده از الگوی بردی در چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه با استفاده از کلید واژه های کوریکولوم(Curriculum), برنامه(Program), لاگ بوک(Logbook) و پرستاری نوزادان(Neonatal nursing) در موتور جستجوی گوگل اسکولار انجام شد. عناصر مقایسه ای شامل فلسفه, رسالت, چشم انداز, ارزش ها, اهداف, شرایط ورود, مدت زمان و دوره ها, استراتژی های اجرایی, روش های تدریس و ارزیابی و غیره می باشد. یافته ها: هر دو کشور مطابق با اصول اساسی برنامه ریزی استراتژیک, تقریبا در برخی از موارد رسالت, و چشم اندازمشابه بودند. اما تعریف رشته, شرایط و نحوه پذیرش در دوره, وضعیت شغلی فارغ التحصیلان, فلسفه, ماموریت, هدف کلی, نقش فارغ التحصیلان, قوانین و مقررات, پرداخت هزینه, ویژگی های ساختاری و پرسنلی و مباحث تحصیلات تکمیلی در آموزش پرستاری در دو دانشگاه متفاوت بود. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که برنامه پرستاری نوزادان ایران, در مقایسه با برنامه آمریکایی در دانشگاه ایالتی واینه, عمدتا بر تحقیقات متمرکز بوده و در زمینه هایی مانند سازماندهی الزامات پذیرش دانشجو (از جمله مصاحبه, تاییدیه اخلاقی, پیشرفت تحصیلی), قوانین بالینی, بهبود شایستگی دانشجویان در مهارت ها و دانش تخصصی پرستاری نوزادان, و فراهم آوردن و ایجاد جایگاه بهتری برای دانش آموختگان در مقاطع بالینی دارای نقص اجرایی بوده است. بنابراین با شناسایی نقایص موجود بایستی در جهت ارتقاء برنامه آموزشی گام برداشته تا به نتایج بهتر و مراقبت با کیفیت در زمینه عمل پرستاری برسیم.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورتیمور، سیما، نوبهار، منیر، و بابامحمدی، حسن. (1401). مقایسه برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در ایران و ایالت واینه آمریکا: یک مطالعه تطبیقی. پرستاری کودکان، 8(4 )، 71-85. SID. https://sid.ir/paper/1011791/fa

Vancouver: کپی

پورتیمور سیما، نوبهار منیر، بابامحمدی حسن. مقایسه برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در ایران و ایالت واینه آمریکا: یک مطالعه تطبیقی. پرستاری کودکان[Internet]. 1401؛8(4 ):71-85. Available from: https://sid.ir/paper/1011791/fa

IEEE: کپی

سیما پورتیمور، منیر نوبهار، و حسن بابامحمدی، “مقایسه برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در ایران و ایالت واینه آمریکا: یک مطالعه تطبیقی،” پرستاری کودکان، vol. 8، no. 4 ، pp. 71–85، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1011791/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button