مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

48
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل گردشگری پزشکی در دوران کوئید 19 با استفاده از رویکرد ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 508 | صفحه پایان 518

چکیده

 زمینه و هدف گردشگری پزشکی, شکل جدیدی از توریسم است که تا قبل از پاندمی کویید 19 به طور فزاینده ای رشد پیدا کرده بود. گردشگری پزشکی به منظور بهبود سلامتی افراد و در مکانی خارج از محل سکونت آن ها انجام می شود. هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل گردشگری پزشکی در دوران کویید 19 با استفاده از رویکرد ترکیبی است. مواد و روش ها در این تحقیق پژوهشگر از رویکرد ترکیبی استفاده کرده است. برای این منظور, در مطالعه اول, برای شناخت مولفه های بازاریابی گردشگری پزشکی از رویکرد داده بنیاد و در مطالعه دوم, به آزمون مدل با استفاده از روش کمی پرداخته شده است. ابزار جمع آوری داده های مورد نیاز در مطالعه اول, پروتکل و مصاحبه عمیق, با بیست مدیر مرکز گردشگری و در مرحله بعد, داده های مورد نیاز بین 384 بیمار مرکز گردشگر توزیع و نتایج توسط نرم افزار ایموس تحلیل شده است. یافته ها محقق با انجام پانزده مصاحبه به اشباع نظری و در نهایت 100 کد باز استخراج و بر اساس ادبیات نظری اقدام به کدگذاری محوری و انتخابی کرده و نتایج را در قالب شش بعد اصلی و سی و یک بعد فرعی ارایه کرده است. نتیجه گیری محقق تحقیق خود را در قالب یک مدل شامل شش بعد: رضایت از برند مرکز گردشگری, اعتماد به برند درمانی مرکز گردشگری پزشکی, تنوع خدمات درمانی, بازاریابی گردشگری پزشکی, بسته درمانی مناسب, وفاداری به برند مرکز درمانی؛ و سی و یک بعد فرعی ارایه کرده است. نتایج تحقیق نشان داده است که کم هزینه ترین اقدام جهت بهبود وضعیت صنعت توریسم پزشکی, برنامه ریزی و ضرورت بخشی به ارایه خدمات حرفه ای در خور نیاز بیماران خارجی و همراهان آنها توسط افراد متخصص این حوزه باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، سیدحسین، اسماعیل پور، حسن، و سعیدنیا، حمیدرضا. (1400). طراحی مدل گردشگری پزشکی در دوران کوئید 19 با استفاده از رویکرد ترکیبی. تحقیقات علوم رفتاری، 19(3 )، 508-518. SID. https://sid.ir/paper/1018764/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری سیدحسین، اسماعیل پور حسن، سعیدنیا حمیدرضا. طراحی مدل گردشگری پزشکی در دوران کوئید 19 با استفاده از رویکرد ترکیبی. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1400؛19(3 ):508-518. Available from: https://sid.ir/paper/1018764/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین منصوری، حسن اسماعیل پور، و حمیدرضا سعیدنیا، “طراحی مدل گردشگری پزشکی در دوران کوئید 19 با استفاده از رویکرد ترکیبی،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 19، no. 3 ، pp. 508–518، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button