مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت در بیمارستان های خصوصی و دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 97

صفحات

 صفحه شروع 492 | صفحه پایان 500

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه بازار گردشگری پزشکی به عنوان یکی از صنایع درآمدزا و رقابتی در دنیا مطرح شده و از حوزه های نوین گردشگری پیشرفته است. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری پزشکی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1397 انجام شد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی و از نوع مقطعی که به بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری پزشکی در شش بیمارستان خصوصی و 14 بیمارستان دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1397 پرداخت. برای گردآوردی داده ها از چک لیست معتبر استفاده شد؛ هم چنین از نرم افزار SPSS و روش های آماری توصیفی و مان-وینتی و کروسکال-والیس برای تجزیه و تحلیل داده استفاده گردید. یافته ها: عامل محصول در بیمارستان های دولتی وضعیت قابل قبولی دارد و در بیمارستان های خصوصی از وضعیت متوسطی برخوردار است. عامل مکان, عامل کارکنان, عامل فرایند و عامل پزشک در بیمارستان های دولتی و خصوصی از وضعیت قابل قبولی برخوردارند. عامل ترویج در بیمارستان های دولتی از وضعیت غیرقابل قبول و در بیمارستان های خصوصی وضعیت متوسط برخوردار است. عوامل قیمت و تسهیلات در بیمارستان های دولتی و خصوصی از وضعیت متوسطی برخوردار می باشند. همچنین بین هیچکدام از عوامل فوق و نوع بیمارستان (دولتی, خصوصی) ارتباط معنی داری وجود ندارد. نتیجه گیری: باتوجه به عناصر بازاریابی, بیمارستان ها و موسسات درمانی می توانند با اخذ استانداردهای بین المللی علاوه بر افزایش اعتبار و وجهه ی بین الملل, موجبات اطمینان خاطر گردشگران را نیز فراهم آورند. هم چنین توجه بیشتر به تبلیغات رسانه ای و فراهم آوردن امکانات بیشتر می تواند وضعیت بیمارستان ها را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری میرقائد، مسعود، احمدی، بتول، رحیمی فروشان، عباس، رجبی واسوکلایی، قاسم، و عرب، محمد. (1398). بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت در بیمارستان های خصوصی و دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 97. پیاورد سلامت، 13(6 )، 492-500. SID. https://sid.ir/paper/363643/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری میرقائد مسعود، احمدی بتول، رحیمی فروشان عباس، رجبی واسوکلایی قاسم، عرب محمد. بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت در بیمارستان های خصوصی و دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 97. پیاورد سلامت[Internet]. 1398؛13(6 ):492-500. Available from: https://sid.ir/paper/363643/fa

    IEEE: کپی

    مسعود طاهری میرقائد، بتول احمدی، عباس رحیمی فروشان، قاسم رجبی واسوکلایی، و محمد عرب، “بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت در بیمارستان های خصوصی و دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 97،” پیاورد سلامت، vol. 13، no. 6 ، pp. 492–500، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button