مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد ابعاد اخلاق تدریس اساتید

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: اخلاق و تدریس به طور ذاتی همسو و درهم تنیده است و محققان ابراز داشته اند که پایبندی به اصول و ارزش های اخلاق حرفه ای در اعضای هیات علمی دانشگاه که نقش اصلی را در اداره و هدایت امر آموزش بر عهده دارند, بسیار حایز اهمیت است, چون نقش مهمی در بهبود عملکرد دانشجویان دارند. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد ابعاد اخلاق تدریس اساتید انجام گرفت. مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی 302 نفر از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه می باشد که از دو بخش اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه «اخلاق حرفه ای تدریس اساتید» تشکیل شده است. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-25 و به کمک آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: دانشجویان ابعاد ویژگی های شخصیتی (41/0±, 99/2), اشراف بر محتوی (51/0±, 87/2), شناخت وجوه مختلف یادگیرنده (53/0±, 75/2), ارزشیابی استاندارد (60/0±, 64/2) و رعایت قوانین آموزشی (46/0±, 29/2) را کمتر از حد متوسط ارزیابی کردند و تنها بعد تسلط بر روش تدریس (54/0±, 03/3) را بالاتر از حد متوسط ارزیابی کردند. همچنین یافته های استنباطی این بخش بیانگر آن بود که به جز ابعاد ویژگی های شخصیتی (883/0=P) و تسلط بر روش های تدریس (336/0=P) در میان سایر ابعاد, اختلاف میانگین نسبت به حد متوسط معنی دار بود (0005/0=P). ملاحظات اخلاقی: شرکت در پژوهش اختیاری بود و درباره اهداف پژوهش و رعایت محرمانگی اطلاعات به شرکت کنندگان توضیح داده شد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های به دست آمده, این ناهمسویی ها ممکن است ناشی از تفاوت در امکانات آموزشی (زمان و فضا و تجهیزات آموزشی) و ماهیت منحصر به فرد بودن برخی رشته های تحصیلی بررسی باشد. همچنین جو حاکم بر فضاهای آموزشی با توجه به قوانین و مدیریت محل متفاوت بوده و بها دادن بیشتر به ارزش های خاص در هر محل ممکن است تغییراتی ایجاد کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدموسایی، فرشید، سنایی، حسین، محمدزاده، راضیه، محمدزاده، راضیه، عباسی، حسن، صیادی مقدم، دانیال، و محسن پور، محدثه. (1400). دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد ابعاد اخلاق تدریس اساتید. اخلاق پزشکی، 15(46 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1018794/fa

    Vancouver: کپی

    محمدموسایی فرشید، سنایی حسین، محمدزاده راضیه، محمدزاده راضیه، عباسی حسن، صیادی مقدم دانیال، محسن پور محدثه. دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد ابعاد اخلاق تدریس اساتید. اخلاق پزشکی[Internet]. 1400؛15(46 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1018794/fa

    IEEE: کپی

    فرشید محمدموسایی، حسین سنایی، راضیه محمدزاده، راضیه محمدزاده، حسن عباسی، دانیال صیادی مقدم، و محدثه محسن پور، “دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مورد ابعاد اخلاق تدریس اساتید،” اخلاق پزشکی، vol. 15، no. 46 ، pp. 0–0، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button