مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

93
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین در تدریس بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: اخلاق بالینی, فعالیتی تحلیلی است که طی آن افکار, عقاید, تعهدات, روش رفتار, احساسات, استدلال ها و بحث های مختلف در حیطه تصمیم گیری های بالینی به صورت دقیق و انتقادی بررسی می شود. یکی از عوامل مهم شکل دهنده شخصیت اخلاقی و حرفه ای دانشجویان, مدرسین بالینی آنان هستند که ضروری است به این موضوع توجه بیشتری شود, زیرا مدرسین بالینی, نقش مهمی را در شکل دهی رفتار دانشجو و پرورش فضایل اخلاقی در آن ها ایفا می کنند. این مطالعه با هدف بررسی میزان رعایت اخلاق حرفه ای در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان سال 1398 انجام گرفت. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی 125 نفر از دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سال 1398 که در رشته های کارشناسی پرستاری و اتاق عمل مشغول به تحصیل بودند, به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها, شامل اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه پژوهشگرساخته اخلاق حرفه ای بالینی مدرسین که برگرفته از مطالعات قبلی است و روایی و پایایی آن در مطالعه حاضر مجدداً تأیید شد, شامل 23 سؤال مرتبط با دیدگاه دانشجویان در مورد میزان رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین در حوزه بالین بود. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از SPSS 24 و به کمک آمار توصیفی و آزمون های آماری تی مستقل خلاصه سازی و تحلیل شد. ملاحظات اخلاقی: شرکت در پژوهش اختیاری بود و درباره اهداف پژوهش و رعایت محرمانگی اطلاعات به شرکت کنندگان توضیح داده شد و رضایت آگاهانه کتبی جهت شرکت در مطالعه از آنان اخذ گردید. یافته ها: با توجه به میانگین نمره کسب شده از پرسشنامه, رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین حوزه بالین از نظر دانشجویان 35/5±, 37/53 و در وضعیت مطلوب قرار دارد. میانگین نمره رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین حوزه بالین بر حسب اطلاعات دموگرافیک دانشجویان اختلاف آماری معنی داری نداشت (289/0P=). نتیجه گیری: میزان رعایت اخلاق حرفه ای توسط مدرسین در وضعیت مطلوب بود. این موضوع می تواند نقطه قوتی برای آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی محسوب شود, اما بدون شک تلاش بیشتر در جهت ارتقای اخلاق حرفه ای و رساندن این حوزه به سطح عالی نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدموسایی، فرشید، عباسی، حسن، فخارزاده، لیلا، محمدزاده، راضیه، مهدوی، نادیا، و محسن پور، محدثه. (1400). میزان رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین در تدریس بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان. اخلاق پزشکی، 15(46 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1018805/fa

    Vancouver: کپی

    محمدموسایی فرشید، عباسی حسن، فخارزاده لیلا، محمدزاده راضیه، مهدوی نادیا، محسن پور محدثه. میزان رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین در تدریس بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان. اخلاق پزشکی[Internet]. 1400؛15(46 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1018805/fa

    IEEE: کپی

    فرشید محمدموسایی، حسن عباسی، لیلا فخارزاده، راضیه محمدزاده، نادیا مهدوی، و محدثه محسن پور، “میزان رعایت اخلاق حرفه ای مدرسین در تدریس بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان،” اخلاق پزشکی، vol. 15، no. 46 ، pp. 0–0، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button