مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

79
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی معیارهای انتخاب استاد نمونه در آموزش پزشکی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 286 | صفحه پایان 295

چکیده

 زمینه. انتخاب استاد نمونه براساس صلاحیت ها و معیارهای معین یکی از عوامل انگیزشی برای ارتقا کیفیت تدریس تلقی می شود. پژوهش حاضر با هدف انتخاب معیارهای استاد نمونه در راستای استانداردسازی معیارها انجام شده است. روش کار. این پژوهش, یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوایی می باشد که از روش نمونه گیری مبتنی بر هدف استفاده شده است. داده ها از افرادی که تجربه فعالیت در معاونت آموزشی و دفاتر توسعه آموزش در زمینه ارزشیابی استاد داشته اند, جمع آوری گردید. برگزاری جلسات بحث گروهی متمرکز تا رسیدن به اشباع داده ادامه یافت. مصاحبه ها به روش تحلیل محتوایی قراردادی تحلیل گردید. یافته ها. براساس تحلیل مصاحبه ها, معیارهای انتخاب استاد نمونه در 4 حیطه؛ "پویایی آموزش", "پژوهش و نوآوری آموزشی", "ارزیابی حسن سلوک, نظم و اخلاق حرفه ای", "مسئولیت پذیری در بسته های تحول در آموزش" شناسایی شدند و امتیاز اساتید بالینی, 94 و اساتید پایه 100 در نظر گرفته شد. نتیجه گیری. در این مطالعه, به منظور رعایت عدالت آموزشی و ترغیب اساتید به انجام نقش ها و وظایف مختلف خود, ابزاری استاندارد برای انتخاب استاد نمونه طراحی گردید. نتایج این مطالعه می تواند به عنوان ابزاری استاندارد در سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعباس، احمد، سیدنظری، نیر، نادرفام، شاپور، حضرتی، حکیمه، تقی زادیه، علی، و فخاری، علی. (1401). شناسایی معیارهای انتخاب استاد نمونه در آموزش پزشکی: یک مطالعه کیفی. تصویر سلامت، 13(3 )، 286-295. SID. https://sid.ir/paper/1020532/fa

    Vancouver: کپی

    پورعباس احمد، سیدنظری نیر، نادرفام شاپور، حضرتی حکیمه، تقی زادیه علی، فخاری علی. شناسایی معیارهای انتخاب استاد نمونه در آموزش پزشکی: یک مطالعه کیفی. تصویر سلامت[Internet]. 1401؛13(3 ):286-295. Available from: https://sid.ir/paper/1020532/fa

    IEEE: کپی

    احمد پورعباس، نیر سیدنظری، شاپور نادرفام، حکیمه حضرتی، علی تقی زادیه، و علی فخاری، “شناسایی معیارهای انتخاب استاد نمونه در آموزش پزشکی: یک مطالعه کیفی،” تصویر سلامت، vol. 13، no. 3 ، pp. 286–295، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1020532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button