مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی، اولویت بندی و ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بیمه تکمیلی درمان

صفحات

 صفحه شروع 334 | صفحه پایان 346

چکیده

 زمینه. با توجه به اختصاصی شدن محیط بازار در بخش های مختلف و افزایش رقابت بین سازمان های مختلف در هرحوزه, شناسایی شاخص های تخصصی وفاداری مشتریان و اولویت بندی آن درجهت بهبود نحوه ارائه خدمات بیمه درمانی تکمیلی ضروری است. بنابراین, این مطالعه با هدف شناسایی, اولویت بندی و ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بیمه تکمیلی درمان انجام گرفت. روش کار. پژوهش حاضر یک مطالعه اکتشافی, با رویکرد ترکیبی ( کیفی –,کمی) می باشد. در بخش کیفی با 20 نفر از اعضاء هیئت علمی دانشگاه, مدیران و کارشناس شرکت های بیمه استان خوزستان مصاحبه شد و در بخش کمی 380 نفر از اعضاء بیمه درمان تکمیلی به عنوان نمونه انتخاب شدند. در قسمت کیفی ابتدا با استفاده از یک مرور دامنه ای محورهای اصلی استخراج شد. سپس در دو مرحله مصاحبه مولفه های مربوطه استخراج و با استفاده از روش تحلیل داده بنیاد کدگذاری و دسته بندی گردید. سپس هر یک از محورها, با استفاده از AHP فازی اولویت بندی شد. در ادامه از نتایج کیفی یک پرسشنامه طراحی و بین جامعه مطالعه توزیع گردید. در نهایت داده ها وارد نرم افزار SmartPLS شد و از طریق رویکرد معادلات ساختاری (PLS_SEM) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها. 38 مطالعه به وسیله مرور دامنه ا ی بررسی شد. پس از انجام مرحله مصاحبه نیمه ساختار یافته, نهایتا 5 شاخص شامل: رضایت مشتری, اعتماد مشتری, قصد خرید مجدد, توصیه به دیگران و ترجیح نام تجاری مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشان داد که به ترتیب رضایت مشتری (0/269), قصد خرید مجدد (0/233), ترجیح نام تجاری (0/196), اعتماد مشتری (0/155), توصیه به دیگران (0/147) بیشترین اهمیت را در ایجاد وفاداری مشتری دارند. نتیجه گیری. با توجه به مطالعه حاضر رضایت مشتری بیشترین اولویت را در بین عوامل موثر بر وفاداری را به خود اختصاص داده است لذا مدیران شرکت های بیمه با تمرکز بیشتر بر رضایتمندی بیمه شدگان, سطح وفاداری مشتریان را به سازمان ارتقا دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی قلعه، روح اله، کریمی، فرزاد، و قربانی دینانی، حسن. (1401). شناسایی, اولویت بندی و ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بیمه تکمیلی درمان. تصویر سلامت، 13(3 )، 334-346. SID. https://sid.ir/paper/1020558/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی قلعه روح اله، کریمی فرزاد، قربانی دینانی حسن. شناسایی, اولویت بندی و ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بیمه تکمیلی درمان. تصویر سلامت[Internet]. 1401؛13(3 ):334-346. Available from: https://sid.ir/paper/1020558/fa

    IEEE: کپی

    روح اله دهقانی قلعه، فرزاد کریمی، و حسن قربانی دینانی، “شناسایی, اولویت بندی و ارزیابی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بیمه تکمیلی درمان،” تصویر سلامت، vol. 13، no. 3 ، pp. 334–346، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1020558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button