Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,197
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,146
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد سیستم های کنترل ایمنی فعال در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 134

چکیده

 در این پژوهش, سیستم های کنترل ایمنی فعال معرفی و عملکرد هر یک در کنترل رفتار دینامیکی خودرو بررسی می شوند. در میان آنها سیستم هایی که مستقیما حرکت چرخشی و جانبی خودرو را تحت کنترل قرار می دهند (برنامه پایداری الکترونیکی, کنترل فعال چرخ های جلو و کنترل فعال چرخ های عقب) شناسایی می شوند. در ادامه نقش کنترل هر یک از متغیرهای حرکتی سرعت چرخشی و لغزش جانبی در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو مورد مطالعه قرار می گیرند. سپس مدلی از خودرو که بتواند حرکت چرخشی و جانبی خودرو را در جاده به خوبی توصیف کند, انتخاب و در نرم افزار MATLAB/Simulink مدل سازی می شود. همچنین با طراحی یک کنترلر از نوع تناسبی - مشتقی در واحد کنترل الکترونیکی جهت جلوگیری از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری, خودرو مدل سازی شده به سیستم ترمز ضد قفل مجهز می شود. مدل فوق که فاقد سیستم های کنترلی ESP, ARS, AFS می باشد به عنوان خودرو کنترل نشده درنظر گرفته می شود. در مرحله بعد با بهره گیری از سیستم های کنترلی فوق (از مراجع معرفی شده) و اضافه شدن آنها به واحد کنترل الکترونیکی خودرو مدل سازی شده از مرحله قبل, مدل خودرو کنترل شده به دست می آید. از مدل فوق جهت نشان دادن توانایی سیستم های کنترلی اخیر در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو و همچنین تاثیر آنها بر رفتار راننده استفاده می شود. در جهت تحقق این امر, هر دو خودرو کنترل شده و کنترل نشده در یک مانور بحرانی تعویض خط دوگانه با حضور مدل راننده در نرم افزارMATLAB/Simulink  تست می شوند. مانور در سرعتی بالا در جاده ای کاملا لغزنده (برفی) و تحت ترمزگیری شدید از جانب راننده شبیه سازی, و نتایج به صورت مقایسه ای ارایه می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس نژاد، محمدحسین، و کربلایی، محمدعلیرضا. (1388). عملکرد سیستم های کنترل ایمنی فعال در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو. مطالعات مدیریت ترافیک، 4(13)، 109-134. SID. https://sid.ir/paper/154280/fa

    Vancouver: کپی

    عباس نژاد محمدحسین، کربلایی محمدعلیرضا. عملکرد سیستم های کنترل ایمنی فعال در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1388؛4(13):109-134. Available from: https://sid.ir/paper/154280/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین عباس نژاد، و محمدعلیرضا کربلایی، “عملکرد سیستم های کنترل ایمنی فعال در کنترل حرکت چرخشی - جانبی خودرو،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. 4، no. 13، pp. 109–134، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا