مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوروتراپی بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پر خطر در دانش آموزان پسر دبیرستانی با نشانه های نقص توجه/بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 102

چکیده

 مقدمه: اختلال نقص توجه/بیش فعالی یکی از اختلالات شایع دوران کودکی می باشد. پژوهش حاضر نیز با هدف اثربخشی نوروتراپی بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پر خطر در دانش آموزان پسر دبیرستانی با نشانه های نقص توجه/بیش فعالی انجام شد. روش کار: طرح پژوهش حاضر به صورت نیمه آزمایشی با دو گروه آزمودنی بود که در سال تحصیلی 98-1397 انجام شد. نمونه آماری پژوهش حاضر شامل 30 آزمودنی بود, بدین صورت که یک گروه 15 نفره شامل افراد مبتلا به نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی و 15 نفر در گروه پلاسیبو بودند, یعنی افرادی که مبتلا به نشانگان اختلال فوق هستند اما مداخله ای که برای آن ها صورت گرفت واقعی نبود. ابزار پژوهش شامل دستگاه نوروفیدبک, آزمون بازداری پاسخ برو-نرو, آزمون خطرپذیری بادکنکی و پرسشنامه نشانگان نقص توجه/بیش فعالی افراد بالغ بود. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره انجام شد. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت(p<0/01), به نحوی که نوروتراپی باعث کاهش تکان گری و تصمیم گیری پر خطر در افراد مبتلا به نشانگان اختلال نقص توجه/بیش فعالی شده است. نتیجه گیری: با توجه به تاثیرات مثبت این روش بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پرخطر افراد مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی, این مطالعه نشان داد که نوروتراپی می تواند به عنوان یک روش موثر برای دستیابی به عملکرد بهینه در افرادی که اختلال نقص توجه/بیش فعالی دارند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، راهب، و بیرامی، منصور. (1400). تاثیر نوروتراپی بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پر خطر در دانش آموزان پسر دبیرستانی با نشانه های نقص توجه/بیش فعالی. پرستار و پزشک در رزم، 9(31 )، 92-102. SID. https://sid.ir/paper/1023221/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری راهب، بیرامی منصور. تاثیر نوروتراپی بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پر خطر در دانش آموزان پسر دبیرستانی با نشانه های نقص توجه/بیش فعالی. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1400؛9(31 ):92-102. Available from: https://sid.ir/paper/1023221/fa

    IEEE: کپی

    راهب جعفری، و منصور بیرامی، “تاثیر نوروتراپی بر کاهش تکانش گری و تصمیم گیری پر خطر در دانش آموزان پسر دبیرستانی با نشانه های نقص توجه/بیش فعالی،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 9، no. 31 ، pp. 92–102، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1023221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button