مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهکارهایی عملی به منظور فعال شدن کتابخانه های مدارس شهر زاهدان و توسعه فرهنگ مطالعه

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 132

چکیده

 پژوهش حاضر به روش تحقیق شبه تجربی و با هدف بررسی راهکارهای عملی برای فعال نمودن کتابخانه های مدارس زاهدان و توسعه فرهنگ مطالعه انجام گرفته است. زمان مطالعه از اول مهر ماه لغایت بهمن ماه 1385 بود. جامعه آماری پژوهش را 16 دبیرستان دولتی دارای کتابخانه شهر زاهدان تشکیل می داد که در همه پایه های تحصیلی دانش آموز داشتند و به عنوان نمونه 6 دبیرستان بطور تصادفی برای آزمون فرضیه ها انتخاب گردید.سه راهکار عملی برای فعال نمودن کتابخانه های مدارس و توسعه فرهنگ مطالعه به عنوان فرضیه مورد آزمون قرار گرفت. این فرضیه ها عبارت بود از:1. پاسخ به سوال های کتاب های درسی بر مبنای کتاب های غیر درسی و مواد مکمل آموزشی2. به کارگیری کتابداران متخصص و علاقه مند در کتابخانه های مدارس3. تشکیل بعضی از کلاس ها در کتابخانه های مدارس مجهز به مواد آموزشی مناسب.برای آزمون فرضیه ها, نخست دو گروه مورد آزمون (تجربی و کنترل) انتخاب شد. حجم نمونه در هر گروه 120 نفر بود که از پایه های مختلف, بطور تصادفی انتخاب شدند. پس از ثبت نمرات پیش آزمون و پس آزمون, از گروه های تجربی و گواه از آزمون مربع کا و تست دقیق فیشر استفاده شد. این مطالعه نشان داد در هر کدام از فرضیه های فوق, تفاوت معناداری بین گروه های مورد آزمون وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیمی، رضا، و طبسی، محمدعلی. (1389). بررسی راهکارهایی عملی به منظور فعال شدن کتابخانه های مدارس شهر زاهدان و توسعه فرهنگ مطالعه. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(1 (مسلسل 49))، 111-132. SID. https://sid.ir/paper/102541/fa

    Vancouver: کپی

    حکیمی رضا، طبسی محمدعلی. بررسی راهکارهایی عملی به منظور فعال شدن کتابخانه های مدارس شهر زاهدان و توسعه فرهنگ مطالعه. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(1 (مسلسل 49)):111-132. Available from: https://sid.ir/paper/102541/fa

    IEEE: کپی

    رضا حکیمی، و محمدعلی طبسی، “بررسی راهکارهایی عملی به منظور فعال شدن کتابخانه های مدارس شهر زاهدان و توسعه فرهنگ مطالعه،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 1 (مسلسل 49)، pp. 111–132، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button