مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبکه های عصبی مصنوعی، رویکردی نوین در سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 225

چکیده

 اندازه گیری موثر و تجزیه و تحلیل دقیق کیفیت خدمات, نخستین گام ضروری برای ارتقای عملکرد کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی و در نتیجه بهبود شیوه های خدمات رسانی در این مراکز است. پژوهش حاضر با به کارگیری شبکه های عصبی مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدل سازی روابط غیرخطی, تاثیر استفاده از داده های به دست آمده از ادراکها و انتظارهای مشتریان و چگونگی استفاده از آنها را در کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد تشریح می کند. در این مطالعه, با استفاده از پرسشنامه استاندارد لایب کوآل, ادراکها و انتظارهای دانشجویان دانشگاه یزد از کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه مرکزی دانشگاه سنجیده و نتایج به دست آمده به وسیله شبکه های عصبی مصنوعی تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد مدل شکاف (تفاوت ادراکها و انتظارها), نسبت به مدل ادراکها یا مدل عملکرد, توانایی بیشتری در سنجش کیفیت خدمات دارد. این موضوع تاییدکننده نقش مثبت انتظارها در سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی است. همچنین, استفاده از مجموع اطلاعات مربوط به ادراکها و انتظارها به عنوان ورودی در شبکه های عصبی مصنوعی, نتایج بهتری نسبت به دو مدل قبل به دست می دهد, که این نشان دهنده وجود مدلهای بهتر برای سنجش کیفیت خدمات, در صورت استفاده از رویکردهای جدید مانند شبکه های عصبی مصنوعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرفخرالدینی، سیدحیدر، طاهری دمنه، محسن، و منصوری، حسین. (1389). شبکه های عصبی مصنوعی, رویکردی نوین در سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(1 (مسلسل 49))، 205-225. SID. https://sid.ir/paper/102542/fa

    Vancouver: کپی

    میرفخرالدینی سیدحیدر، طاهری دمنه محسن، منصوری حسین. شبکه های عصبی مصنوعی, رویکردی نوین در سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(1 (مسلسل 49)):205-225. Available from: https://sid.ir/paper/102542/fa

    IEEE: کپی

    سیدحیدر میرفخرالدینی، محسن طاهری دمنه، و حسین منصوری، “شبکه های عصبی مصنوعی, رویکردی نوین در سنجش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 1 (مسلسل 49)، pp. 205–225، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button