مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 104

چکیده

 مقدمه: امروزه مؤسسات آموزش عالی با چالش های زیادی از جمله انتظارهای فزاینده در مورد کیفیت برنامه های آموزش عالی مواجه هستند. توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی, کلید ارتقای کیفیت آموزش عالی است. لذا پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها انجام شد. مواد و روش کار: روش پژوهش, کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه پژوهش, صاحب نظران دانشگاهی (اعضای هیأت علمی) بودند. تعداد مشارکت کنندگان 16 نفر بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند, نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری, ادامه یافت. به منظور جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. سوالات مصاحبه براساس مدل مفهومی مبتنی بر ادبیات ساخته شد. برای تأمین اعتبار یافته های پژوهش از فرایند ساخت یافته نگارش و تحلیل یافته ها استفاده شد. داده ها, با استفاده از روش کدگذاری باز, محوری و انتخابی تحلیل شدند. یافته ها: در این مطالعه 9 کد محوری در قالب مدل خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیأت علمی شناسایی شد. اولین بعد مدل شایستگی های حرفه ای خودتوسعه ای بود, ابعاد تمایل به خودتوسعه ای حرفه ای, برنامه ریزی خودتوسعه ای حرفه ای, اقدام و اجرای خودتوسعه ای حرفه ای, عوامل فردی, فناوری و مجازی, سازمانی, بین المللی و محیطی دیگر ابعاد شناسایی شده مدل بودند. نتیجه گیری: یافته های حاصل از پژوهش حاضر نشان داد, خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیأت علمی به صورت یک مدل یکپارچه مشتمل بر مجموعه عواملی است که در کنار یکدیگر, خودتوسعه ای را امکان پذیر می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی تبار، میترا، قورچیان، نادرقلی، جعفری، پریوش، و محمدداوودی، امیرحسین. (1401). طراحی مدل خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه ها. پایش، 22(1 )، 95-104. SID. https://sid.ir/paper/1028091/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی تبار میترا، قورچیان نادرقلی، جعفری پریوش، محمدداوودی امیرحسین. طراحی مدل خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه ها. پایش[Internet]. 1401؛22(1 ):95-104. Available from: https://sid.ir/paper/1028091/fa

    IEEE: کپی

    میترا صادقی تبار، نادرقلی قورچیان، پریوش جعفری، و امیرحسین محمدداوودی، “طراحی مدل خودتوسعه ای حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه ها،” پایش، vol. 22، no. 1 ، pp. 95–104، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1028091/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button