مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد اثرات گروههای دوستی و ورزش بر فرایند تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقدمه: عوامل محیطی, اجتماعی مانند گروه های دوستی وپرداختن به ورزش میزان لذت را در افراد افزایش داده و انسان را متحول می سازد گروههای دوستی و فعالیت های بدنی و ورزش می توانند عامل موثری در تسریع اجتماعی شدن و تحول روانی, اجتماعی نوجوانان و جوانان باشند. دانشگاه و مدرسه در پیوستن دانشجویان و دانش آموزان به گروه های دوستی و تیم های ورزشی و در نتیجه به عنوان عاملی پویا در رشد و تکامل اجتماعی نقش دارند.هدف این مطالعه بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد اثرات گروههای دوستی وورزش برآموزش و یادگیری و به عبارتی تعلیم و تربیت می باشد.روش بررسی: پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی,مقطعی,در جامعه دانشجویان دانشگاه یزد درسال تحصیلی 91-1390 انجام شده است. به این منظور 406 نفر از دانشجویان به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 82.7% در صد محاسبه گردید پاسخ دادند. به منظور توصیف داده ها از شاخص های فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار و برای آزمون فرضیه ها از آزمون های کای اسکوئر و آزمون همبستگی پیرسون, آزمون τ و آنووا یک طرفه استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد 88 در صد دانشجویان معتقد به نقش زیاد و خیلی زیاد تاثیر عامل گروه های دوستی و 78.2 درصد آنها معتقد به نقش زیاد و خیلی زیاد تاثیر عامل ورزش بر روند رشد تعلیم و تربیت می باشند که تاثیر عوامل مذکور از نظر آماری معنادار می باشند(p≤0.01) . از بین متغیرهای دموگرافیک فقط وضعیت تاهل با گروههای دوستی و ورزش و شغل مادر با گروه دوستی رابطه معنی داری دارند و در هیچکدام دیگر از متغیرها با عوامل اجتماعی مذکور رابطه معنی داری مشاهده نگردید.نتیجه گیری: دیدگاه دانشجویان نشان داد عوامل گروههای دوستی و ورزش بر تعلیم و تربیت تاثیرگذاری بسیار بالایی داشته که نهایتا به بهبود روابط اجتماعی می انجامد و امکان یادگیری را در گروههای متفاوت افزایش می دهد و تقویت گروههای دوستی و تیم های ورزشی در محیطهای آموزشی تاثیر بسیار مهم در اجتماعی نمودن نوجوانان و جوانان دارد که تسهیل کننده کسب مهارت های زندگی و فرایند یادگیری است و در نتیجه موجب رشد تعلیم و تربیت افراد جامعه می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افخمی عقدا، محمد، کمالی زارچی، محمود، محمدی احمدآبادی، ناصر، لائح، مهدیه، محمدی نیکو، مرضیه، و حسینی، اکرم السادات. (1394). بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد اثرات گروههای دوستی و ورزش بر فرایند تعلیم و تربیت. طلوع بهداشت، 14(1 (مسلسل 49))، 110-122. SID. https://sid.ir/paper/102902/fa

    Vancouver: کپی

    افخمی عقدا محمد، کمالی زارچی محمود، محمدی احمدآبادی ناصر، لائح مهدیه، محمدی نیکو مرضیه، حسینی اکرم السادات. بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد اثرات گروههای دوستی و ورزش بر فرایند تعلیم و تربیت. طلوع بهداشت[Internet]. 1394؛14(1 (مسلسل 49)):110-122. Available from: https://sid.ir/paper/102902/fa

    IEEE: کپی

    محمد افخمی عقدا، محمود کمالی زارچی، ناصر محمدی احمدآبادی، مهدیه لائح، مرضیه محمدی نیکو، و اکرم السادات حسینی، “بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد اثرات گروههای دوستی و ورزش بر فرایند تعلیم و تربیت،” طلوع بهداشت، vol. 14، no. 1 (مسلسل 49)، pp. 110–122، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button