مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,389
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیا یزد، سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه: برای ارزیابی خدمات بهداشتی و درمانی, دستیابی و توجه به نقطه نظر بیماران ضروری است. هدف از مطالعه حاضر, بررسی رضایتمندی گیرندگان خدمت از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیاء وابسته به دانشگاه علوم پزشکی یزد و برخی عوامل مرتبط با آن بود.روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی –مقطعی بود که بر روی 1380 نفر ازگیرندگان خدمات دندانپزشکی از کلینیک دندانپزشکی خاتم الانبیا که بصورت اتفاقی انتخاب شده بودند با روش مصاحبه تلفنی انجام شد. پرسشنامه شامل: سوالاتی درباره مشخصات فردی و برخی دیدگاه های بیماران در مورد دندانپزشکی, عوامل مربوط به کلینیک, درمان انجام شده, درمانگر و کادر درمانی بود. یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره رضایتمندی بیماران در این مطالعه 3±0.2 از 4 بود. بالاترین رضایتمندی از نصب تابلوهای راهنما (99.6 %) و رعایت بهداشت و کنترل عفونت (99.5%) و بیشترین نارضایتی از وضعیت پارکینگ (96%) و هزینه درمان (21.1%) عنوان شد. %90.2 از افراد مورد بررسی اظهار نمودند که در صورت نیاز به درمان در آینده, مجددا به این مرکز مراجعه خواهند نمود.نتیجه گیری: رضایتمندی مراجعین به کلینیک تقریبا کامل بود.نارضایتی در رابطه با پارکینگ و نیز بالا بودن تعرفه برخی درمانها از دیدگاه بعضی از بیماران, با توجه مسوولین مربوطه در دانشگاه و استان وفعالیت بیشتر سازمان های بیمه گر در زمینه خدمات دندانپزشکی قابل اصلاح می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی، سیدحسین، لطفی، محمدحسن، یارمند، سیروس، فتوحی، علی، مطهری، مجید، مومنی سروستانی، مرضیه، و نبیئیان، مینو. (1393). بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیا یزد, سال 1390. طلوع بهداشت، 13(4 (مسلسل 46))، 66-82. SID. https://sid.ir/paper/103023/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی سیدحسین، لطفی محمدحسن، یارمند سیروس، فتوحی علی، مطهری مجید، مومنی سروستانی مرضیه، نبیئیان مینو. بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیا یزد, سال 1390. طلوع بهداشت[Internet]. 1393؛13(4 (مسلسل 46)):66-82. Available from: https://sid.ir/paper/103023/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین طباطبایی، محمدحسن لطفی، سیروس یارمند، علی فتوحی، مجید مطهری، مرضیه مومنی سروستانی، و مینو نبیئیان، “بررسی میزان رضایتمندی گیرندگان خدمات از کلینیک تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیا یزد, سال 1390،” طلوع بهداشت، vol. 13، no. 4 (مسلسل 46)، pp. 66–82، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/103023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button